04 lipca 2012

273: WED: Zostań Smoczym Grafikiem 1: Poradnik Alkhari cz.1

Pierwszy toturial przygotowała dla Was alkharia.

Mały poradnik dla początkujących
(uprzedzam że kiepska w tłumaczeniu jestem)
Zaczynajmy więc zabawę:

Na początku wybieramy szablon, jaki nam odpowiada (na tym poniżej najmilej mi się pracuje)
Do przerobienia line artów używam programt Paint Tool SAI (jednak każdy pracuje na programach jakie lubi)
Żeby łatwiej mi było dodawać dodatki lub zmieniać line art, tworzę osobną warstwę, zaś jeśli chodzi o sam line art zmniejszam jego widoczność.

Dzięki temu widzę dokładnie,  jak dodawać dodatki lub coś zmienić, kiedy już mam gotowe, na warstwie z line artem usuwam to co nie potrzebne jest i łącze obie warstwy.

Teraz zaczynamy dawać podstawowe kolory, robię osobną warstwę z szarym tłem, łatwiej się wtedy pracuje. Przenoszę plik do Photoshopa CS5 powinno to wyglądać tak: (szczerbatek!)

Teraz zaczynamy cieniowanie, łatwiej jest jak sobie dacie tak zwane słoneczko, byście wiedzieli skąd pada światło.
Moje ustawienia pędzli:
Na początku używam miękkiego, krycie od 20-50% a przepływ od 10-50% zależy jak mocno potrzebuje cieniować.

Teraz będę balansować między miękkim pędzlem o wartościach jakie podałam wcześniej a twardym, równocześnie dodawać inne kolory skóry.
Z czasem dodaje coraz to więcej szczegółów, nigdy nie dodaje się ich na początku.




Osobiście nie robię zbyt detalicznych smoków bo często w pomniejszeniu większość detalów się traci.

Gdy już mamy większości gotowe, czeka nas jeszcze czyszczenie.

Gdy już to zrobimy, mamy gif gotowy, jednak pamiętajcie że każdy ma swoją własną metodę malowania (poza tym ten szczerbaty smok nie wyszedł mi).



1 komentarz:

  1. Fajny poradnik. Jeśli chodzi o smoka to wcale tak źle nie wyszedł. Jak próbowałam swoich sił w robieniu gifów, to zawsze miałam problem z rozmieszczeniem cieni i z balansem między twardym pędzlem a miękkim.

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.