30 lipca 2014

933: Wasze pomysły na lepsze NWD: Rewolucja wyprawowa!

Od czasu eventu świętojańskiego, będącego chyba największą aktualizacją gry w bieżącym roku, Zgromadzenie wypełniło się dyskusjami na temat tego, co może pójść na następny ogień. Gorącą atmosferę – nie tylko z powodu słonecznej, letniej aury – podsycał ponadto sam Gilfuin, zapowiadając realizację różnych projektów. Pojawiły się przesłanki wskazujące na zainteresowanie administratora:
  1. •  wprowadzeniem nowego limitu na smoki (z opłatą w postaci srebra),
  2. •  dodaniem do końca wakacji kolejnego żywiołu (gracze prześcigają się w propozycjach, który mógłby to być, o czym w iNightwood wielokrotnie już pisano).
18 lipca - można powiedzieć, że nagle, bo tuż po przejęciu przez Spikę tematu z pomysłem na Smoka Krwi - w centrum uwagi znalazł się kompletnie nieznany jeszcze przed dwoma tygodniami projekt. A projekt to nie byle jaki, bo zakłada gruntowne zmiany w jednej z najbardziej podstawowych opcji gry w Nightwood! Sam zaś nowy żywioł stanowi niewielką część tego rozbudowanego wątku, i dość prostą – szansa na zmianę chowańca w Krwawego Potwora istnieć miałaby po wysłaniu go na odpowiednią wyprawę (analogicznie wręcz do Smoka Lodu). Cały „myk” kryje się jednak w tych wyprawach…

System wypraw w Nightwood nie jest zbyt zawiły: wybieramy krainę, lecące do niej smoki i czas trwania ich podróży. W zależności od wybranego miejsca, bestie mogą znaleźć różnorodne łupy, a wśród hodowców szybko rozeszły się wieści między innymi o tym, że Ziela Trytonów warto szukać nad Zatoką, a na pustyni jest całkiem sporo piasku. Niektóre krainy, np. Sfera Eteru, Oaza Anukis, Pole Bitwy czy Góry Północne, posiadają ograniczenia, dlatego nie są dostępne na początku gry, inne są ukryte lub dostępne tylko o określonej porze dnia (i nocy); mamy też wyprawy okazjonalne, związane z odbywającymi się w Nightwood świętami i eventami. 18 października 2009 roku dodano ponadto doświadczenie z wyprawy – im więcej spędzimy w danej krainie godzin, tym wyższy (maksymalnie czwarty) jej poziom możemy osiągnąć, co przekłada się na zwiększoną szansę znalezienia rzadkich artefaktów.

W żadnym wypadku nie można zarzucić, że struktura ta jest nieciekawa lub wcale nie rozbudowana – jednakże po pewnym czasie wyprawy przestają budzić zainteresowanie, traktuje się je dosyć pobieżnie, a wieloletni gracze przyznają, że zdarza im się nawet nie czytać raportów o łupach. Stąd też pomysł zmian.

Owe zmiany zakładają (dla jasności w punktach):
  1. 1. Stworzenie dla każdej wyprawy mniejszych lokacji (np. Wrzosowiska, Nekropolia i Katedra na Starym Cmentarzu).
    •    •  Dla kolejnych poziomów doświadczenia (0, 1, 2, 3 i 4) przewiduje się lokacje podstawowe, którym odpowiadałyby dotychczasowe łupy.
    •    •  Dodatkowo dla każdego z poziomów od 1 do 4 dodano by nowe miejsca z bonusami, np. na srebro czy wybrane składniki szkoleniowe i specjalne. Taki zabieg ma na celu zwiększyć kontrolę hodowców nad poszukiwanymi przez ich bestie skarbami.
    •    •  Niektóre z dodatkowych lokalizacji mogą być dostępne po uiszczeniu odpowiedniej opłaty (w srebrze lub rubinach), bądź strzeżone przez strażników (jak np. znane dotychczas Mauzoleum).
    •    •  W wybranych miejscach podróżujące smoki mogą zmienić swój żywioł na Lód i Krew.
    •    •  Każda kraina będzie posiadać od kilku do kilkunastu mniejszych „podwypraw”.
  2. 2. Wszystkie lokacje – podstawowe i bonusowe – zostaną przedstawione na mapach wypraw. Będą one interaktywne, co oznacza, że po najechaniu kursorem myszy na dane miejsce, zostanie ono podświetlone, a w małej ramce pokazana nazwa, krótki opis i dostępność. Po kliknięciu zaś będzie można wybrać smoki i rozpocząć wyprawę.
  3. 3. Szybkie wysyłanie na stronie głównej umożliwi skierowanie bestii do lokacji podstawowej odpowiadającej posiadanemu poziomowi danej wyprawy.
  4. 4. Każde z miejsc zyskuje krótki opis, który pojawi się w grze w zakładce „Wyprawy” oraz nieco bardziej rozbudowany do Smoczej Wiki.
  5. 5. W planach jest także dodanie trzech nowych krain, wybranych spośród najciekawszych dotychczasowych propozycji na forum – Zdziczałe Pola, Wielobarwne Kresy i Zaginione Miasto (z nowym strażnikiem: Duchem Pustki). Ich odblokowanie ma wymagać wcześniejszego odnalezienia na wyprawach wymaganej ilości fragmentów map. Oznacza to, że najwytrwalsi podróżnicy będą mogli zyskać dostęp do całkiem nowych, nieeksplorowanych dotąd części świata Nightwood.

Na chwilę obecną gotowe są mapy trzech krain:

Stary Cmentarz
Wrota Nocy Głębokiej
Góry Północne

Ciągle powstają też kolejne opisy miejsc. W prace nad realizacją projektów kolejnych wypraw mogą zaangażować się wszyscy – czy to tworząc teksty, czy dzieląc się własnymi wizjami krain i propozycjami nowych lokacji. Rozmaite sugestie są brane pod uwagę, ponieważ każdy z nas ma wpływ na kształt Nocnego Lasu! Ze śmiałością można bowiem powiedzieć, że projekt zostanie zrealizowany.


woofcio


8 komentarzy:

  1. Rysunki Spiki są okropne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że adminowi się podobają... Ups. :/

      Usuń
    2. Co z tego, że podobają się adminowi, jak niektórym użytkownikom NWD nie? Mapa pustyni i gór ujdzie, choć uważam, że niektórzy graficy mogliby zrobić lepsze. Stwory na mapie wrót są obrzydliwe i we mnie budzą wstręt, na niektórych nie widać nawet, co przedstawiają. Straszne. : ////

      Usuń
  2. Skoro tak Was odrzucają, to napiszcie w temacie i powiedzcie, co Wam nie pasuje. Bo tak nic nie zmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kluczowe jest to, że nikt inny nigdy nie podjął się dzieła ilustracji wypraw i stworzenia im map - a moim zdaniem Spika rysuje świetnie i ma bardzo ciekawe pomysły, które fantastycznie ubarwią grę :)

    Uważam, że krytyka w tym tonie jest bardzo przykra, zwłaszcza wobec osoby poświęcającej Nightwood dużo czasu i energii. Pod swoim zdaniem warto byłoby się też podpisać nickiem z gry - czyżby brakowało odwagi? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak macie jaja, to napiszcie to w temacie. Chwilowo nie padł ani jeden negatywny komentarz o mapach, od czasu uploadu ankiety padł jeden negatywny głos na nie, w dodatku od gościa, którego nie interesuje pomysł a jego autorzy. Zachęcam też do próby namówienia wspomnianych "niektórych grafików" aby faktycznie zrobili coś lepszego. Z pewnością się tego podejmą, tak, jasne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie mapy są piękne, choć cmentarz widziałbym w nieco mroczniejszej stylistyce. Mapa Wrót - świetna, idealny pomysł, koncepcja fantastyczna i prawda jest taka, że inaczej się tego zrobić nie dało, bo inaczej pokrywałoby się to z mapą Sfery Eteru. Góry piękne, super! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zróbcie lepsze, a nie tak cwaniakujecie, Wy przebrzydli anonimowi cwaniacy!!! :v Łołoło! :vvv

    A tak poważnie, to to wszystko kwestia gustu - ja na tyle uwielbiam styl Spiki, że nie sądzę, aby inni graficy mogli zrobić ładniejsze mapy (no okej, mogliby zrobić równie rewelacyjne). Niemniej jednak - nikt Spiki o to nie prosił, sama zaczęła to tworzyć, także nie rozumiem tego gadania, bo przecież gdyby inni twórcy chcieli coś takiego robić, to już dawno by to zrobili. Nie ma sensu pisać "inni by to zrobili ładniej", ponieważ inni tego w ogóle nie ruszą.

    No i większości GRACZY się jednak podoba. -.^

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.