628: Wasze pomysły na lepsze NWD: bardziej specjalne smoki specjalne
Bądźcie pozdrowieni.
Podczas poszukiwań tematu do tego artykułu nawiedziła mnie drobna refleksja:
czy tylko mnie otwarcie subforum „Smoki” w dziale „Pomysły i propozycje –
hodowla” na Zgromadzeniu przypomina zsunięcie wieczka pudełka z setką wyskakujących ze środka
diabełków? Wystarczy kliknąć, a nasze oczy bombarduje cała lista wątków: co
temat, to bardziej zaskakująco zatytułowany. C: No, ale, ale, przejdźmy do meritum.
Z tej całej masy mniej lub bardziej kreatywnych pomysłów pozwoliłam
sobie wyłowić jeden konkretny, który – nie ukrywam – cichcem obserwuję od
dłuższego czasu. Pojawił się w czasach dość dawnych (by nie rzec, że wręcz
zamierzchłych), bowiem w kwietniu 2008. roku. Jego idea jest nader prosta,
jednak on sam wzbudza wiele kontrowersji, mając zarówno swoich zagorzałych
zwolenników, jak i przeciwników. Nie ukrywam, że osobiście zaliczam się do tej
pierwszej grupy.
O jakim temacie mowa? Być może już niektórzy starsi gracze się
domyślili: "Bardziej specjalne smoki specjalne". Założycielką wątku jest Clarice, jednakże
z biegiem czasu kolejne osoby – w tym przypadku szczególnie uktawian oraz VonTarkin
– dorzucały swoje trzy grosze do pomysłu.
Jak wspomniałam, proponowana zmiana jest konkretna i bardzo prosta w
swym założeniu: smoki „specjalne”, czyli takie żywioły jak noc, czas, chaos,
feniks i im podobne, zdobyte w inny sposób niż od Shanahana, miałyby prócz
swojej własnej zdolności specjalnej jakąś dodatkową cechę, która odróżniałaby
je od gadów „zwykłych”, przygarniętych od staruszka. Według wersji Clarice są
to jedynie drobne bonusy, wizja uktawiana z kolei przewiduje zarówno pomocną,
jak i uciążliwą właściwość. Jak dokładniej miałoby to wyglądać? Pokażmy to na przykładzie.
cecha wg Clarice: możliwość wyprawy do Wrót Nocy Głębokiej niezależnie od godziny.
cecha wg uktawiana: + Nocne Podchody: smok nocą przynosi więcej składników
- Ból Światła: w dzień życie smoka spada o 10%.
SMOK CZASU
cecha wg Clarice: możliwość wysłania smoka na 24-godzinną wyprawę.
cecha wg uktawiana: + Cofnięcie: gdy smokowi skończyło się życie ten odzyskuje 10% życia (podczas walki)
- Złe manipulowanie: smok jest 5% godziny dłużej na wyprawie.
SMOK MAGMY
cecha wg Clarice: większa szans na przyniesienie Serca Magmy z wyprawy - lub - smok może wykorzystywać Serca Magmy jako supersilne eliksiry wzmacniające (ustawia zmęczenie na 0, przywraca 100% zdrowia, jednak Serce znika z naszego ekwipunku).
cecha wg uktawiana: + Zawziętość: smok zadaje większe obrażenia podczas walk
- Uwielbienie ognia: smok może ruszyć na wyprawę Góry Północne od 150lvl.
Chyba już każdy zrozumiał, jak działałby taki mechanizm.
Tuż po pojawieniu się propozycji rozgorzała licząca (na dzień dzisiejszy) sześćdziesiąt osiem stron dyskusja na ten temat. Wiele osób było absolutnie zachwyconych pomysłem: w końcu cena smoka przestałaby być jedynie opłatą za inne warianty wyglądu, a stała czymś naprawdę znaczącym, pozwalającym na nieznaczne, acz niewątpliwie ciekawe urozmaicenie gry.
Bardzo by pasowalo jestem za ! Tez sie zastnawialam czemu akurat to smoki specjalne nic nie moga robic "specjalnego"
~ Laurelome
Świetny pomysł. Dlaczego?
Wydajemy te 2 - 3 miliony na smoka nocy. Kupujemy go i.... nic. Siedzi sobie grzecznie, dla ozdoby.
Genialne jest to, że wreszcie byłby jakiś powód dla którego moglibyśmy zbierać pieniążki.
Jak najbardziej na tak ^-^.
~ Demedine
Jak
to zwykle bywa - mimo porażającej większości opowiadającej się za
wprowadzeniem pomysłu do gry pojawiły się również głosy przeciwko takiej
innowacji. Główne argumenty? Cóż, faworyzowanie smoków specjalnych i
wytworzenie nierówności w grze, zależnej od majętności hodowcy, co
dodatkowo mogłoby utrudnić start początkującym. No i oczywiście ciągłe
wprowadzanie nowych żywiołów, do których być może ciężko byłoby wymyślić
odpowiednie atrybuty.
Żywioł smoka specjalnego i jego koszt wskazuje na to jak bogaty, doświadczony jest gracz. Ale nie wszyscy mają szansę mieć powiedzmy smoka urodzaju, magi, magmy czy nocy. (...) A co z resztą? Im dajesz szansę na powiększenie srebra, rubinów czy ilości smoków... Przez ten pomysł składniki cenniejsze stracą wiele na wartości tak jak straciła Paczuszka Pandory po dniu skarbów.Osoby posiadające te smoki wzbogacą się a reszta, chyba nie trudno przyznać, że raczej wszyscy w to wątpią. Najprawdopodobniej należysz do tej 1 części niewiele większej. Ja kiedyś zapewne też bym należała, ale już nie należę. (...) Moje zdanie Neu/Nie.
~ zenka
Jak dla mie pomysł nie jest genialny, więc przeciwnie. Czy nie przyszło Wam do głowy jak ludzie ze specjalnymi smoka się wzbogacą! Poza tym smoki są równe. Takie same. Dlaczego niektóre mają być ważniejsze, wywyższać się!? (...) I jestem na wielkie NIE *
~ Imencja
W
dyskusyjnym ferworze padł również pomysł nie do końca związany z
tematyką wątku, jednakże być może wart dopracowania. Ilwyd Blaidd
zaproponowała, by smoki "specjalne" pozostawić w spokoju, a wprowadzić
zależności w walce pomiędzy "zwykłymi" żywiołami na podstawie cyklu
przemian: gad żywiołu ognia byłby nieco słabszy w starciu z żywiołem
wody, za to smoki powietrza pokonywałby z większą łatwością. Jednakże to
plan na zupełnie inny czas, miejsce i artykuł.
Pozwolę
sobie wyrazić własną opinię słowem zakończenia: moim skromnym zdaniem,
wątek "bardziej specjalnych smoków specjalnych" z pewnością zasługuje
na uwagę. Przyznam otwarcie, że wprowadzenie tej opcji w życie byłoby
dla mnie niewątpliwie dodatkowym smaczkiem gry. Nie sądzę również, by
smoki zwykłych żywiołów ucierpiały na takowej zmianie: bonusy ich
kupionych "braci" byłyby wszak niewielkie. Skłaniam się ku wersji
uktawiana, dodającej "niezwykłym" chowańcom także wady. Przyznam jednak,
że zarówno jedne jak i drugie w jego wizji wymagają naprawdę sporego
dopracowania. Dlatego też Clarice bezapelacyjnie należy się ukłon nie
tylko za samo założenie tematu, ale i - w porównaniu - znacznie bardziej
przemyślane propozycje cech.
Dzięki
temu pomysłowi Nocny Las nabrałby barw, skłaniał jeszcze bardziej do
taktycznego myślenia i nadał głębszy sens ciułaniu srebra bądź
składników na upragnione jajo czy eliksir. Sądzę więc, że byłoby to
dobre rozwiązanie.
Jakie
jest Wasze zdanie na ten temat? Jakie smocze zdolności byście
zaproponowali? Zapraszam do dyskusji, zarówno w komentarzach, jak i
samym temacie.
Koniec psot.
wakacyjnie dla iNWD
Wredna Wiedźma - The*Darkness
* pozwoliłam sobie poprawić błędy ortograficzne w wypowiedzi Imencji.
0 komentarze:
Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.