10. Paczuszka Pandory 1: Siedziba Hodowcy
Owiana licznymi legendami i mitami Siedziba Hodowcy to chyba najbardziej wyczekiwana przez graczy opcja w grze, nad którą już od dawna pracuje Gilfuin. Kiedy zostanie wprowadzona? Na Wiki pisze, że nikt tego nie wie. Jednak teraz sytuacja się zmieniła i być może już za niedługo wejdzie ona do gry.
Zanim przejdę do konkretnych, aktualnych wieści, najpierw podsumuję to, co już o niej wiemy od dawna i napiszę, jak z biegiem czasu zmieniały się o niej informacje.
Już w 2006 roku pojawił się na forum temat, w którym Gilfuin napisał, że nad nią pracuję. Przez lata zmieniały się strony, na których udzielał informacji o postępach. Udało mi się jednak zebrać garść informacji o niej, z wielu różnych źródeł.
Według Smoczej Wikipedii do stworzenia siedziby są potrzebne takie przedmioty jak:
A są to:
Niektóre źródła podają, że w Siedziby Hodowcy będzie można:
- upiec (? :D) Smoka Piernika,
- tworzyć zbroje z przepisów,
- samemu zaprojektować wygląd naszej siedziby,
- budować struktury w "czasie rzeczywistym", na wzór wypraw.
Podobno będzie też występował system surowców - kamienie, drewno i ruda żelaza.
I tutaj wkleję niedawno dodanego przez Gilfuina screena na potwierdzenie moich słów:
A teraz pozwólcie, że w całości zacytuję dłuższą wypowiedź Gilfuina, sprzed kilku dni:
Gilfuin wspomniał także o ikonkach krain - elemencie gry, który został po dawnym systemie podróży. Opcja jednak nigdy nie weszła do gry, a zamiast jej pojawiły się znane nam wszystkim wyprawy.
Czym są te Krainy?
Ich opis na Wiki jest krótki:
I tu jeszcze wklejam dodanego również niedawno screena z owego systemu podróżnego, gdzie gracz mógł zbierać składniki w jednej krainie i sprzedawać je drogo gdzie indziej. Nigdy nie weszło to do gry z powodu różnych przyczyn technicznych. Obrazek pochodzi z bloga Gilfuina, na którym zostały opublikowane niektóre informacje zamieszczone w tym artykule.
Gilfuin bardzo dawno temu wymyślił też inną wersję Siedziby Hodowcy. Jednak zrezygnował z tego.
Tu znajduje się coś w rodzaju animacji z niej.
Gilf zamieścił też inne screeny z niej:
To część wypowiedzi admina ze Zgromadzenia. Link do tematu.
To już wszystko, co udało mi się znaleźć na temat Siedziby Hodowców. Oczywiście pominęłam wszystkie fantazje graczy, a było ich całkiem sporo.
Jak będzie wyglądała finalna wersja Siedziby Hodowcy przekonamy się jeszcze. Mam nadzieję, że już za niedługo.
Zanim przejdę do konkretnych, aktualnych wieści, najpierw podsumuję to, co już o niej wiemy od dawna i napiszę, jak z biegiem czasu zmieniały się o niej informacje.
Już w 2006 roku pojawił się na forum temat, w którym Gilfuin napisał, że nad nią pracuję. Przez lata zmieniały się strony, na których udzielał informacji o postępach. Udało mi się jednak zebrać garść informacji o niej, z wielu różnych źródeł.
Według Smoczej Wikipedii do stworzenia siedziby są potrzebne takie przedmioty jak:
- Srebro,
- Rubiny,
- Żywocosie: Żywokamień i Żywodrewno.
Cena tych ostatnich bardzo zeszła w dół i obecnie można je zakupić już za śmiesznie niskie ceny: Żywodrewno - ok. 200 000 srebra, a Żywokamień za 450 000. Dlaczego śmiesznie niskie? Gdy w lipcu 2010 zakładałam swój pierwszy klan, cena tego drugiego dochodziła do 7 000 000 srebra!
Oczywistym jest to, że te przedmioty nie wystarczą do stworzenia owej siedziby. Pozwolę sobie tu zacytować Wiki:
"Reszta niestety była nie do odczytania i pozostaje tylko spekulować jakież potężne zaklęcia i drogocenne składniki będą potrzebne..."Prawdopodobne jest i potwierdzają to najnowsze wieści, że niektóre składniki, występujące do tej pory bardzo rzadko i uważane za kolekcjonerskie staną się surowcami niezbędnymi do rozbudowy kolejnych budynków w wioskach.
A są to:
Bazylia |
Chmiel |
Czosnek |
Drewno |
Krwawnik |
Len |
Mech |
Niektóre źródła podają, że w Siedziby Hodowcy będzie można:
- upiec (? :D) Smoka Piernika,
- tworzyć zbroje z przepisów,
- samemu zaprojektować wygląd naszej siedziby,
- budować struktury w "czasie rzeczywistym", na wzór wypraw.
Podobno będzie też występował system surowców - kamienie, drewno i ruda żelaza.
I tutaj wkleję niedawno dodanego przez Gilfuina screena na potwierdzenie moich słów:
A teraz pozwólcie, że w całości zacytuję dłuższą wypowiedź Gilfuina, sprzed kilku dni:
"Przeglądanie Smoków: W ciągu najbliższych dni wprowadzę drobne zmiany w zakładce „Przeglądaj”. Obrazek krainy zostanie zastąpiony przez listę efektów działających na danego smoka.System efektów to nowy element gry związany z Pracownią Alchemiczną, budynkiem dostępnym w systemie wiosek – nowego działu gry, nad którym pracuję już od długiego czasu.
W pracowni możemy wykonać jedną z dwóch akcji:
- Stworzyć eliksir – połączyć kilka składników, by przygotować magiczną miksturę. Sporządzenie eliksiru wymaga czasu, jednak możemy przygotować wiele sztuk jednocześnie (co wiąże się z dodatkową opłtą w srebrze).
Nazwa „Esencja” może ulec jeszcze zmianie – w grze istnieje już „Esencja Pełni Księżyca” i nie chciałbym wprowadzać dodatkowego zamieszania związanego z funkcjami poszczególnych przedmiotów.Większość tworzonych eliksirów na określony czas zmodyfikuje parametry naszego smoka. Tutaj do akcji wkracza nowy system efektów o którym wspomniałem na początku wpisu."
- Stworzyć esencję – możemy poświęcić dowolny przedmiot z naszego ekwipunku i w zamian otrzymać esencję, będącą podstawowym składnikiem potrzebnym w procesie tworzenia eliksirów. Rodzaj i ilość zależy od typu przedmiotu bazowego.
Gilfuin wspomniał także o ikonkach krain - elemencie gry, który został po dawnym systemie podróży. Opcja jednak nigdy nie weszła do gry, a zamiast jej pojawiły się znane nam wszystkim wyprawy.
Czym są te Krainy?
Ich opis na Wiki jest krótki:
"Są to miejsca zamieszkania smoków oraz ich właścicieli. Możliwość zmiany Krainy będzie dostępna dopiero wtedy, kiedy wprowadzona zostanie Siedziba Hodowcy."Zamieszczono też ich obrazki. Nazwy tylko niektórych z nich podano.
Sompallwe |
Równina Okolnir |
Znana nam Mglista Polana |
I tu jeszcze wklejam dodanego również niedawno screena z owego systemu podróżnego, gdzie gracz mógł zbierać składniki w jednej krainie i sprzedawać je drogo gdzie indziej. Nigdy nie weszło to do gry z powodu różnych przyczyn technicznych. Obrazek pochodzi z bloga Gilfuina, na którym zostały opublikowane niektóre informacje zamieszczone w tym artykule.
Gilfuin bardzo dawno temu wymyślił też inną wersję Siedziby Hodowcy. Jednak zrezygnował z tego.
Tu znajduje się coś w rodzaju animacji z niej.
Gilf zamieścił też inne screeny z niej:
"1. Mapa wioski, po której wędruje nasza postać (ludzik drepta do celu wskazanego myszką).
2. W każdej chwili mozemy przejść w tryb budowy. W tle pokazuje się siatka (8x8 pikseli). Zajęte pola zaznaczone są na biało.
3. Istnieje również tryb usuwania elementów.
4. Drzewko zostało usunięte.
5. W wiosce nie istnieje rozbudowane menu - jeśli chcemy wykonać jakąś akcję musimy odwiedzić odpowiedni budynek.
Możemy np. wejść do jaskini...
... by sprawdzić ilość posiadanych skarbów i nakarmić nasze smoki
6. Na południu wioski widzimy początek ścieżki, która poprowadzi nas do ekranu przeygód.
7. To z kolei widok mapy świata - dzięki niej donajdziemy siedziby innych hodowców."
2. W każdej chwili mozemy przejść w tryb budowy. W tle pokazuje się siatka (8x8 pikseli). Zajęte pola zaznaczone są na biało.
3. Istnieje również tryb usuwania elementów.
4. Drzewko zostało usunięte.
5. W wiosce nie istnieje rozbudowane menu - jeśli chcemy wykonać jakąś akcję musimy odwiedzić odpowiedni budynek.
Możemy np. wejść do jaskini...
... by sprawdzić ilość posiadanych skarbów i nakarmić nasze smoki
6. Na południu wioski widzimy początek ścieżki, która poprowadzi nas do ekranu przeygód.
7. To z kolei widok mapy świata - dzięki niej donajdziemy siedziby innych hodowców."
To część wypowiedzi admina ze Zgromadzenia. Link do tematu.
To już wszystko, co udało mi się znaleźć na temat Siedziby Hodowców. Oczywiście pominęłam wszystkie fantazje graczy, a było ich całkiem sporo.
Jak będzie wyglądała finalna wersja Siedziby Hodowcy przekonamy się jeszcze. Mam nadzieję, że już za niedługo.
Redaktor Naczelna Catherinne_ |
wreszcie dowiedziałem się czegoś konkretnego o historii tego pomysłu. szacunek za umiejętności detektywistyczne i cierpliwość :)
OdpowiedzUsuńWszystko pięknie opisane. Zdecydowanie miło by było poruszać się w tych lokacjach. Szkoda tylko, że znowu stronka padła :/
OdpowiedzUsuńFajnie zebrane w jedną całość.
OdpowiedzUsuńGrafa jak ze starego RPG, pychota i już nie mogę się doczekać :-)
OdpowiedzUsuńAnonimowy (którys tam z kolei) - stronka nie padła, tylko Gilf ją wyłaczył, pierwszy okres próbny został zakończony ok.grudnia (:
Pozdrawiam Redakcję - Tajemniczy lizus :P
Pomysł jest super , ale ta mapka po której się chodzi... Z NWD robi się Margonem ;/
OdpowiedzUsuńPozdrawiam .
Niedoszły Redaktor