626: Klany na Zgromadzeniu 1: Twierdza Południa
W nowej serii, której pierwsza część została dzisiaj
opublikowana, przybliżymy czytelnikom szczególny aspekt Zgromadzenia Nightwood,
jakim są forumowe klany.
Zaczniemy od końca, czyli od najmłodszego z nich – liczącej sobie dopiero dziewięć miesięcy Twierdzy Południa.
Zaczniemy od końca, czyli od najmłodszego z nich – liczącej sobie dopiero dziewięć miesięcy Twierdzy Południa.
Sztandar klanu |
Geneza Klanu
Projekt na klan nawiązujący do klimatu szeroko rozumianych w
pojęciu jego twórców barbarzyńców oraz kultur prekolumbijskich pojawił się
15.09.2012 r. Przez niecały miesiąc przyszli barbarzyńcy odpierali krytykę pod
względem, zdaniem pozostałych użytkowników forum, niepasującej nazwy oraz
wywołującego skojarzenia tagu (TP – Telekomunikacja Polska). Tradycyjnie nie
zabrakło rozważań na temat, czy potrzeba tworzyć kolejne, osobne miejsce dla
grupki osób oraz czy ich zapał nie okaże się słomiany. Na czynniki pierwsze
rozebrano wszystkie możliwe aspekty – od stanu społeczności Nightwood w tamtym
okresie, po nazwy podfor (które zostały przed wprowadzaniem klanu zmienione, a
po pewnym czasie przywrócone do pierwotnej wersji – ciekawa zagrywka!).
Na korzyść klanowiczów przemawiało bycie „mocną ekipą”,
interakcje, które mogły ożywić nieco Nocny Las oraz ich zaangażowanie, które –
jak możemy dostrzec teraz – nie zmniejszyło się do niebezpiecznego poziomu.
Zainteresowanych dokładnym przebiegiem dyskusji na temat wprowadzenia Twierdzy zapraszam pod ten link.
Struktura Twierdzy Południa
Każdy barbarzyńca należy do jednej z dwóch grup stanowiących klan – wojowników lub szamanów. Poszczególne grupy zobowiązane są do zajmowania się podforami grupy: wojownicy Areną Jaguara, szamani – Calmécac. Podział ten nie rzutuje na relacje pomiędzy członkami obu grup i tyczy się ściśle spraw organizacyjnych. Na czele każdej z grup stoi wybrany wojownik/szaman. Obecnie tytuł Córki (bądź syna) Pokoju przysługującego szamanom nosi Aszli, a Syna (tudzież Córki) Wojny – Chemosh. Nad całym klanem władzę sprawuje lider stylizowany na Córę Ziemi, bądź Syna Nieba. Funkcję tę sprawuje Shadya.
Chętni do stania się barbarzyńcą mogą złożyć podanie w Namiotach Naznaczonych według przygotowanego wcześniej formularza. Po przejściu pierwszego etapu „Naznaczeni” otrzymują dostęp do Placu Szkoleniowego, gdzie miejsce ma etap drugi stylizowany na próby plemienne.
Zainteresowanych dokładnym przebiegiem dyskusji na temat wprowadzenia Twierdzy zapraszam pod ten link.
Struktura Twierdzy Południa
Każdy barbarzyńca należy do jednej z dwóch grup stanowiących klan – wojowników lub szamanów. Poszczególne grupy zobowiązane są do zajmowania się podforami grupy: wojownicy Areną Jaguara, szamani – Calmécac. Podział ten nie rzutuje na relacje pomiędzy członkami obu grup i tyczy się ściśle spraw organizacyjnych. Na czele każdej z grup stoi wybrany wojownik/szaman. Obecnie tytuł Córki (bądź syna) Pokoju przysługującego szamanom nosi Aszli, a Syna (tudzież Córki) Wojny – Chemosh. Nad całym klanem władzę sprawuje lider stylizowany na Córę Ziemi, bądź Syna Nieba. Funkcję tę sprawuje Shadya.
Chętni do stania się barbarzyńcą mogą złożyć podanie w Namiotach Naznaczonych według przygotowanego wcześniej formularza. Po przejściu pierwszego etapu „Naznaczeni” otrzymują dostęp do Placu Szkoleniowego, gdzie miejsce ma etap drugi stylizowany na próby plemienne.
Wspomniałem już, że szamani oraz wojownicy opiekują się
własnymi podforami, pojawiły się także interakcje, będące atrakcją klanu.
Przyjrzyjmy się im bliżej.
Interakcje
Podfora do interakcji są dwa, więc ich rodzajów będzie tyleż
samo.
Pierwszym z nich jest Arena Jaguara. Celem jej istnienia
jest przeprowadzanie turniejów stylizowanych na sesje RPG. Uczestnikami w nich
są osoby spoza klanu. Mierzą się za sobą w pojedynkach, w których główną rolę
odgrywają odpowiednio dobrane statystyki. Do tej pory zakończony został
pierwszy sezon o nazwie „Biada Zwyciężonym”. Starło się w nim 16 zawodników, z
pośród których wyłoniony został jeden, noszący tytuł Legendarnego Wojownika
Jaguara. Personą tą jest skromny autor tego artykułu – Miij.
Turnieje mają się odbywać średnio dwa razy do roku. Pomiędzy nimi mogą zachodzić pewne zmiany w systemie Areny - i takie pewnie zajdą, jako że każda pierwsza edycja jest edycją testową. W przyszłości spodziewać się można urozmaicenia walk o nowe elementy, takie jak zwierzęta, które pojawiły się w półfinałach lub zapowiadane podczas powstania klanu tory przeszkód czy walki smoków.
Turnieje mają się odbywać średnio dwa razy do roku. Pomiędzy nimi mogą zachodzić pewne zmiany w systemie Areny - i takie pewnie zajdą, jako że każda pierwsza edycja jest edycją testową. W przyszłości spodziewać się można urozmaicenia walk o nowe elementy, takie jak zwierzęta, które pojawiły się w półfinałach lub zapowiadane podczas powstania klanu tory przeszkód czy walki smoków.
Drugim jest Calmécac, znany też pod bardziej swojską nazwą
Miejsca Kultu. Jest to miejsce, w którym odbywają się dosłownie Interakcje, czyli storytellingi,
których celem jest pomoc jednemu z szamanów w stworzeniu magicznego przedmiotu dzięki
dobraniu odpowiednich składników. Oprócz tego Calmécac jest miejscem
publikowania klanowego horoskopu oraz przeprowadzania gier klanowych.
Barbarzyńcy na co dzień
Barbarzyńcy na co dzień
Ekipa Twierdzy wydaje się być zgrana nie tylko na forum, ale także i w "realu". Często spotykają się na zlotach m. in. we Wrocławiu, Krakowie, czy jak ostatnio Pabianicach - co odnotowują w kalendarium klanu, jako jedno z wydarzeń znaczących dla życia grupy. Oczywiście, zloty te nie są hermetyczne i może na nich pojawić się każdy zainteresowany przybyciem.
Na ogół jednak geografia nie pozwala być ze sobą razem - w tym celu świetnie funkcjonuje Kantyna pod Czerepem Rubasznym - klanowy offtop i obecnie jedno z najżywszych miejsc na Zgromadzeniu.
Kilka słów o klanie od Córy Ziemi - Shadyi
"Jak to barbarzyńcy - nasz klan jest bezlitosny, okrutny i hejtuje każdego, kto nam podpadnie. A jak wygląda smacznie, to przy okazji zostanie zjedzony. W końcu białko to podstawa!
A tak poważnie? Mimo wszystko jesteśmy zgraną i sympatyczną grupą. Może i z początku wydajemy się niemili i jakbyśmy nie chcieli nawiązywać nowych znajomości, jednak jest zupełnie inaczej. Faktycznie, większość z nas jest czepliwa, jednak potrzeba do naszych wypowiedzi podchodzić z odpowiednim dystansem. Sarkazm? Ironia? Owszem, ich trzeba się spodziewać. Ale jeśli ktoś zada sobie trud, aby choć trochę lepiej nas poznać, to nie pożałuje."
Przydatne linki
Oszczędziłem sobie wymienianie takich informacji jak lista klanowiczów tudzież historia klanu. Wszystkie informacje można łatwo znaleźć na smoczej wiki lub, co jest jeszcze bardziej oczywiste na głównym forum Twierdzy Południa.
Na ogół jednak geografia nie pozwala być ze sobą razem - w tym celu świetnie funkcjonuje Kantyna pod Czerepem Rubasznym - klanowy offtop i obecnie jedno z najżywszych miejsc na Zgromadzeniu.
Kilka słów o klanie od Córy Ziemi - Shadyi
"Jak to barbarzyńcy - nasz klan jest bezlitosny, okrutny i hejtuje każdego, kto nam podpadnie. A jak wygląda smacznie, to przy okazji zostanie zjedzony. W końcu białko to podstawa!
A tak poważnie? Mimo wszystko jesteśmy zgraną i sympatyczną grupą. Może i z początku wydajemy się niemili i jakbyśmy nie chcieli nawiązywać nowych znajomości, jednak jest zupełnie inaczej. Faktycznie, większość z nas jest czepliwa, jednak potrzeba do naszych wypowiedzi podchodzić z odpowiednim dystansem. Sarkazm? Ironia? Owszem, ich trzeba się spodziewać. Ale jeśli ktoś zada sobie trud, aby choć trochę lepiej nas poznać, to nie pożałuje."
Przydatne linki
Oszczędziłem sobie wymienianie takich informacji jak lista klanowiczów tudzież historia klanu. Wszystkie informacje można łatwo znaleźć na smoczej wiki lub, co jest jeszcze bardziej oczywiste na głównym forum Twierdzy Południa.
0 komentarze:
Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.