642: Klany na Zgromadzeniu 2: Formacja Chimera
Dziś o Formacji Chimera – jednym z bardziej enigmatycznych
forumowych klanów. Jeżeli nie chcesz wiedzieć, „o co chodzi?” – jest to miejsce
dla Ciebie.
Wyobrażenie Chimery |
Powstawanie klanu
Projekt FoChu został opublikowany w lipcu 2010 r. przez
pierwszego mistrza klanu – Likore. Według zamysłów, Chimera miała być niezrozumiałym
i chaotycznym tworem w formie fabularnej przybierającej postać olbrzymiej machiny
pożerającej i wtapiającej w siebie wszystko, co stanie na jej drodze.Zgodnie z definicjami słownikowymi Chimera (gdyż pierwotnie nazwa klanu miała być jednoczłonowa) miała być "czymś nierealnym; kaprysem, dziwactwem; organizmem składającym się z tkanek o różnych genotypach". Motywem przewodnim miał być steampunk, dzięki któremu klan miał realizować swoją ideę "tworzenia alternatywnej historii świata Nightwood oraz gromadzenia
informacji na przeróżne interesujące nas tematy i przedstawianie ich
innym w postaci łatwo przyswajalnej".
Niespójność została zaatakowana jako pierwsza - wytknięto nielogiczne i niepoprawne politycznie nazewnictwo oraz... brak logiki, tak po prostu. Występowanie wrażenia, jakby przy opracowywaniu klanu każdy dorzucał cokolwiek od siebie, nie patrząc na elementy innych. Drugą nie do przyjęcia rzeczą była chęć, by Chimera nie miała swojego stałego miejsca na forum i "podróżowała" pomiędzy klanami - raz będąc koło Opiekunów Nocy, kiedy indziej nad Hetmanami Chaosu. Zarzucono to z powodów technicznych, jako niemożliwe do zrealizowania. Nie obyło się także bez kilku drobnych sprzeczek na polu bardziej osobistym. Ostatecznie, przyszli Chimeryjczycy wyszli naprzeciw oczekiwań komentujących temat i poprawili rażące w oczy niedogodności, dzięki czemu Chimera trafiła do lasu. Link do dyskusji znajdziecie tutaj.
Czym jest cały ten wspomniany wcześniej steampunk?
Próbując określić to w
najprostszy sposób, steampunk to nurt przedstawiający alternatywną wizję świata
„co by było gdyby…”, która w przeciwieństwie do pozostałych nurtów s-f nie ma
powodów, by kiedykolwiek zaistnieć – bowiem tyczy się przeszłości. Jej przedział czasowy jest dość sprecyzowany
– chodzi głównie o wiek XIX i rozwój urządzeń opartych na sile pary wodnej
(ang. para – steam; -punk od cyberpunku – stąd pochodzenie nazwy) oraz kultury
wiktoriańskiej.Takie jest przynajmniej moje rozumienie definicji steampunku. Chcąc dowiedzieć się więcej, naprawdę polecam ten artykuł oraz, dla bardziej zaawansowanych w języku angielskim, stronę Wikipedii w tymże języku.
Klanowe atrakcje oraz pozostałe rozmaitości
Aby zapewnić klanowi wizerunek oryginalnego i ciekawego, Chimeryjczycy pokusili się o kilka elementów charakterystycznych - zarówno dla nich samych, jak i gości odwiedzających klan.
Nawiązując do mitologii rzymskiej, każdy klanowicz posiada swego Geniusza lub Iuona - opiekuńczego ducha przybierającego spersonalizowaną formę. Pewnym ukłonem pod względem anime "Latający Zamek Hauru" jest zaliczająca się do nich klanowa maskotka - Golem, który nie posiada właściciela.
W Fukumeru, oprócz klanowego offtopu, znajdzie się wiele gier, które nie mają swojego odpowiednika w innych miejscach. Sam offtop jest natomiast miejscem, w którym wypowiadający się przyjęli chyba zasadę "everything is true, nothing is forbiden"*.
Dla niewyżytych artystów powstała Mahoroba. Obok niej znajduje się Labirynt Szczurów - miejsce służące do bliżej nieokreślonych RPG'ów, bo żaden chyba jeszcze nie powstał. Nawet jeśli - nikt poza klanowiczami się do niego nie zgłosił. Jeszcze jednym, niedokończonym pomysłem miał być chimeryczny zegar, mający wybijać melodie różnych zwierząt. Co to ma oznaczać w przyszłości - nie wiadomo. Do tej pory zostało ustalonych dziewięć z dwunastu wizerunków zwierząt oraz mniej melodii ich dotyczących.
Zupełnie osobnym podforum, realizującym ideę Chimery jest Miedziane Drzewo. Znajdzie się tu po trochu wszystkiego - kilka przepisów kulinarnych, opisów filmów i anime, wiedzę bezużyteczną, audycje na YouTube i niesamowite Z obserwacji wynika, że... czyli zbiór tekstów, w których autorka w humorystyczny sposób rozprawia się z paradoksami naszego świata.
* Parafrazując tytułowe kredo z serii gier Assassin's Creed "nothing is true, everything is permitted".
Smok Mechaniczny
Spośród rozmaitych projektów stworzonych przez Chimerę warto osobno wspomnieć o nowym żywiole - smoku mechanicznym. Pomysł cieszy się zarówno poparciem za oryginalność, jak i jest krytykowany za zbytnie odstępstwo od pseudośredniowiecznego klimatu Nightwood. Projekt został opisany szczegółowo na łamach gazetki w tym artykule.
* Parafrazując tytułowe kredo z serii gier Assassin's Creed "nothing is true, everything is permitted".
Smok Mechaniczny
Spośród rozmaitych projektów stworzonych przez Chimerę warto osobno wspomnieć o nowym żywiole - smoku mechanicznym. Pomysł cieszy się zarówno poparciem za oryginalność, jak i jest krytykowany za zbytnie odstępstwo od pseudośredniowiecznego klimatu Nightwood. Projekt został opisany szczegółowo na łamach gazetki w tym artykule.
Rekrutacja
Chimera posiada oryginalny system rekrutacyjny znajdujący się w Sali Drzwi. Podanie jest tam sfabularyzowane, a interesujące Chimeryjczyków kwestie tyczące się adepta poruszane są w ich własnych "pokojach", przez co proces rekrutacyjny nabiera charakteru skromnego PBF'u.
Chimera dziś
Obecnie FoCh zbiera się po rewolucji, w wyniku której kilka elementów klanu zostało zmienionych, włącznie z Mistrzem Klanu, który opuścił grupę razem z pozostałymi mężczyznami do niej należącymi (ostatni odszedł sam). Dzięki temu Chimera stała się rekordowym klanem z zaledwie czterema członkami i 100% współczynnikiem feminizacji. Taki obrót sprawy nie jest może zbyt pomyślny dla przyszłości Chimery - wiadomo jednak nie od dzisiaj, że klanom zdarzają się wzloty i upadki, natomiast po upadku może nastąpić jedynie wzniesienie.
Zobacz także:
Zobacz także:
Miij |
Kocia Edukacja: Forumowe klany
Paczuszka Pandory: Jak zmieniał się wygląd Nightwood na przestrzeni lat?
0 komentarze:
Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.