537: Smoczy Graficy: Kijoko12
W dzisiejszym artykule Border. porozmawiała z Kijoko12.
Border.: W jaki sposób trafiłaś do Nightwood?
Kijoko12: Hmm, cóż znalazłam się tam przez bardzo dobrego starego znajomego z którym niestety nie mam już kontaktu, zapytałam go czy zna jakąś fajną grę o smokach, polecił mi właśnie Nightwood.
Wszystkie Twoje gify są na profesjonalnym poziomie, więc prawdopodobnie już wcześniej nauczyłaś się rysować. Jak zaczęła się Twoja przygoda z grafiką?
Samym rysowaniem zajmuję się odkąd tylko pamiętam, jednak w programach graficznych zaczęłam działać jakieś cztery lata temu, wtedy to dostałam swój pierwszy tablet. Zapał był ogromny ale brakowało umiejętności, w efekcie tablet leżał kompletnie nie używany przez kilka dobrych miesięcy, aż pewnego dnia postanowiłam się wziąć w garść i ostro zacząć ćwiczyć, nie korzystałam z tutków, nie rozumiałam połowy funkcji programu graficznego jakim był podstawowy Fotek element 5, więc stosowałam metodę prób i błędów, tak doszłam do tego co mam teraz, i dopiero teraz zaczynam korzystać z wszelkiego rodzaju tutków itp.
Dlaczego zaczęłaś tworzyć gify smoków? Z nudów? A może chciałaś zdobyć Panel?
Panel nie był tu priorytetem, zanim stworzyłam pierwszego gifa zastanawiałam się chyba z trzy miesiące nad każdym detalem smoka by ten pierwszy był wyjątkowy, ciągle coś poprawiałam, zmieniałam aż do znudzenia. Przeglądałam mnóstwo wariantów już dodanych żywiołu jaki planowałam by ten mój nie był jak inne, pewnego dnia stwierdziłam że myśleniem i projektowaniem smoka finalnie nie zrobię więc odpaliłam fotka i zebrawszy wszystkie projekty przed sobą przystąpiłam do tworzenia.
Pamiętasz, kiedy Twój pierwszy smoczy gif trafił do gry? Jak to przyjęłaś, co wtedy czułaś?
Kiedy dokładnie to było? Nie pamiętam, ale pamiętam jak dzień w dzień przeglądałam forum by sprawdzić czy ludzie głosują na moje gify. O tym że mój gif trafił do gry zostałam poinformowana od jednego z graczy z którym utrzymywałam kontakt w tamtym czasie, na początku jakby to do mnie nie dotarło, a po jakiś dwóch godzinach poczułam że ktoś docenił mój wysiłek włożony w wykonanie gifów, było to bardzo miłe i przyjemne uczucie, zmotywowało mnie do dalszego tworzenia.
Czy jest coś, co inspiruje Cię do tworzenia?
O tak, są to trzy rzeczy: Na pierwszym miejscu jest jazda motocyklem, zajmując miejsce pasażera mogę skupić całą swoją uwagę na otaczającej mnie przyrodzie: lasach, kolorach nieba i tak dalej. Drugą inspirująca rzeczą jest, jak pewnie w większości przypadków, muzyka, w zależności od tego jaki mam nastój słucham pasującej do niego muzyki, a do pasującej muzyki tworzę pasujące do niej smoki, tak to wygląda. Trzecie miejsce zajmuje moja druga połowa, a dokładniej jego pomysły, często długo ustalamy wygląd tworzonego smoka, on dodaje coś od siebie ja od siebie i tak powstaje gadzina. W zasadzie można powiedzieć że tworzymy smoki razem.
Może jesteś w stanie zaprezentować swoje pierwsze prace? Użytkownicy chętnie je zobaczą.
Jedne z pierwszych... cóż, znaczna ich część leży zapisana na dyskach w odmętach szafy, ale mam tu coś takiego:
Co rysujesz oprócz smoków?
Poza gadami dużo czasu poświęcam innym stworzeniom magicznym, ale nie tylko, bardzo często rysuję też własną postać którą kreuję od około trzech lat, także postacie znajomych z przeróżnych mmo i chatów klimatycznych mają dla mnie duże znaczenie w kwestii graficznej.
Ciekawe. A skąd czerpiesz pomysły na to, jak będzie wyglądał kolejny wariant tworzony do gry?
W dużej mierze z otaczających nas stworzeń, czerpię też z wielu gier, książek, czasami "miksuje" kilka pomysłów w jeden i tak powstaje coś naprawdę wyjątkowego, oryginalnego. Bywa też tak że przeglądam prace innych grafików i widząc np. dany element ciała smoka, no dajmy na to zmyślnie zakończony ogon, w głowie pojawia mi się obraz gotowego gada. Kolejny wariant, hmm przyznam że mam opory przed zaczęciem tworzenia kolejnego wariantu, co prawda mam już kilkanaście gotowych projektów, z gotowymi barwami łusek, ustalonymi detalami i co nie tylko, to zwyczajnie brak mi czasu i motywacji, zdradzę jednak że kolejnym wariantem będzie woda.
Pod jakim nickiem egzystujesz teraz w Nightwood? Co skłoniło Cię do zmiany konta?
Pod starym, bardzo starym nickiem YoungHeart powróciłam do mojego pierwszego konta. Do zmiany skłoniła mnie pewna nie przyjemna sytuacja na forum związana z łamaniem praw autorskich, po której chciałam kompletnie zrezygnować z jakiejkolwiek działalności na Nightwood.
Ile czasu zajmuje zrobienie pojedynczego obrazka?
To zależy, jeśli wykonuję pracę bardzo kompleksową w której muszę dopieścić każdy nawet najmniej ważny, najmniejszy detal to przy tablecie spędzam nawet dziewięć godzin, czas tworzenie smoczych wariantów również uwarunkowany jest kilkoma czynnikami, ilością detali, zróżnicowaniem kolorystyki ciała smoka, itp. Przeciętnie nad jednym wariantem spędzam 4 do 5 godzin z duuuzymi przerwami.
Która z Twoich prac najbardziej się Tobie podoba?
Kijoko: Jest to oczywiście wizerunek mojej postaci, z którego jestem dumna z wielu powodów. Muszę też wspomnieć o starszej pracy z której również jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona, a przedstawia ona dark elfa z mmorpg Lineage II z synem na rękach.
Już Cię nie męczę. Czy chciałabyś kogoś pozdrowić, może złożyć jakieś podziękowania?
Dziękuję, cóż na pewno chciała bym pozdrowić moje ulubione graficzki do których mam wielki szacunek za ich wkład w Nightwood i profesjonalna jakość gifów, a są to Dragon Night, Ulven Fenrir i AveChomik. Co do podziękowań to chce podziękować przede wszystkim graczom którym przypadły do gustu moje gify.
Dziękuję za wywiad.
Dziękuję również, i dobranoc :)
Border.: W jaki sposób trafiłaś do Nightwood?
Kijoko12: Hmm, cóż znalazłam się tam przez bardzo dobrego starego znajomego z którym niestety nie mam już kontaktu, zapytałam go czy zna jakąś fajną grę o smokach, polecił mi właśnie Nightwood.
Wszystkie Twoje gify są na profesjonalnym poziomie, więc prawdopodobnie już wcześniej nauczyłaś się rysować. Jak zaczęła się Twoja przygoda z grafiką?
Samym rysowaniem zajmuję się odkąd tylko pamiętam, jednak w programach graficznych zaczęłam działać jakieś cztery lata temu, wtedy to dostałam swój pierwszy tablet. Zapał był ogromny ale brakowało umiejętności, w efekcie tablet leżał kompletnie nie używany przez kilka dobrych miesięcy, aż pewnego dnia postanowiłam się wziąć w garść i ostro zacząć ćwiczyć, nie korzystałam z tutków, nie rozumiałam połowy funkcji programu graficznego jakim był podstawowy Fotek element 5, więc stosowałam metodę prób i błędów, tak doszłam do tego co mam teraz, i dopiero teraz zaczynam korzystać z wszelkiego rodzaju tutków itp.
Dlaczego zaczęłaś tworzyć gify smoków? Z nudów? A może chciałaś zdobyć Panel?
Panel nie był tu priorytetem, zanim stworzyłam pierwszego gifa zastanawiałam się chyba z trzy miesiące nad każdym detalem smoka by ten pierwszy był wyjątkowy, ciągle coś poprawiałam, zmieniałam aż do znudzenia. Przeglądałam mnóstwo wariantów już dodanych żywiołu jaki planowałam by ten mój nie był jak inne, pewnego dnia stwierdziłam że myśleniem i projektowaniem smoka finalnie nie zrobię więc odpaliłam fotka i zebrawszy wszystkie projekty przed sobą przystąpiłam do tworzenia.
Pamiętasz, kiedy Twój pierwszy smoczy gif trafił do gry? Jak to przyjęłaś, co wtedy czułaś?
Kiedy dokładnie to było? Nie pamiętam, ale pamiętam jak dzień w dzień przeglądałam forum by sprawdzić czy ludzie głosują na moje gify. O tym że mój gif trafił do gry zostałam poinformowana od jednego z graczy z którym utrzymywałam kontakt w tamtym czasie, na początku jakby to do mnie nie dotarło, a po jakiś dwóch godzinach poczułam że ktoś docenił mój wysiłek włożony w wykonanie gifów, było to bardzo miłe i przyjemne uczucie, zmotywowało mnie do dalszego tworzenia.
Czy jest coś, co inspiruje Cię do tworzenia?
O tak, są to trzy rzeczy: Na pierwszym miejscu jest jazda motocyklem, zajmując miejsce pasażera mogę skupić całą swoją uwagę na otaczającej mnie przyrodzie: lasach, kolorach nieba i tak dalej. Drugą inspirująca rzeczą jest, jak pewnie w większości przypadków, muzyka, w zależności od tego jaki mam nastój słucham pasującej do niego muzyki, a do pasującej muzyki tworzę pasujące do niej smoki, tak to wygląda. Trzecie miejsce zajmuje moja druga połowa, a dokładniej jego pomysły, często długo ustalamy wygląd tworzonego smoka, on dodaje coś od siebie ja od siebie i tak powstaje gadzina. W zasadzie można powiedzieć że tworzymy smoki razem.
Może jesteś w stanie zaprezentować swoje pierwsze prace? Użytkownicy chętnie je zobaczą.
Jedne z pierwszych... cóż, znaczna ich część leży zapisana na dyskach w odmętach szafy, ale mam tu coś takiego:
Co rysujesz oprócz smoków?
Poza gadami dużo czasu poświęcam innym stworzeniom magicznym, ale nie tylko, bardzo często rysuję też własną postać którą kreuję od około trzech lat, także postacie znajomych z przeróżnych mmo i chatów klimatycznych mają dla mnie duże znaczenie w kwestii graficznej.
Ciekawe. A skąd czerpiesz pomysły na to, jak będzie wyglądał kolejny wariant tworzony do gry?
W dużej mierze z otaczających nas stworzeń, czerpię też z wielu gier, książek, czasami "miksuje" kilka pomysłów w jeden i tak powstaje coś naprawdę wyjątkowego, oryginalnego. Bywa też tak że przeglądam prace innych grafików i widząc np. dany element ciała smoka, no dajmy na to zmyślnie zakończony ogon, w głowie pojawia mi się obraz gotowego gada. Kolejny wariant, hmm przyznam że mam opory przed zaczęciem tworzenia kolejnego wariantu, co prawda mam już kilkanaście gotowych projektów, z gotowymi barwami łusek, ustalonymi detalami i co nie tylko, to zwyczajnie brak mi czasu i motywacji, zdradzę jednak że kolejnym wariantem będzie woda.
Pod jakim nickiem egzystujesz teraz w Nightwood? Co skłoniło Cię do zmiany konta?
Pod starym, bardzo starym nickiem YoungHeart powróciłam do mojego pierwszego konta. Do zmiany skłoniła mnie pewna nie przyjemna sytuacja na forum związana z łamaniem praw autorskich, po której chciałam kompletnie zrezygnować z jakiejkolwiek działalności na Nightwood.
Ile czasu zajmuje zrobienie pojedynczego obrazka?
To zależy, jeśli wykonuję pracę bardzo kompleksową w której muszę dopieścić każdy nawet najmniej ważny, najmniejszy detal to przy tablecie spędzam nawet dziewięć godzin, czas tworzenie smoczych wariantów również uwarunkowany jest kilkoma czynnikami, ilością detali, zróżnicowaniem kolorystyki ciała smoka, itp. Przeciętnie nad jednym wariantem spędzam 4 do 5 godzin z duuuzymi przerwami.
Która z Twoich prac najbardziej się Tobie podoba?
Kijoko: Jest to oczywiście wizerunek mojej postaci, z którego jestem dumna z wielu powodów. Muszę też wspomnieć o starszej pracy z której również jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona, a przedstawia ona dark elfa z mmorpg Lineage II z synem na rękach.
Już Cię nie męczę. Czy chciałabyś kogoś pozdrowić, może złożyć jakieś podziękowania?
Dziękuję, cóż na pewno chciała bym pozdrowić moje ulubione graficzki do których mam wielki szacunek za ich wkład w Nightwood i profesjonalna jakość gifów, a są to Dragon Night, Ulven Fenrir i AveChomik. Co do podziękowań to chce podziękować przede wszystkim graczom którym przypadły do gustu moje gify.
Dziękuję za wywiad.
Dziękuję również, i dobranoc :)
Border. |
Świetne prace! Naprawdę mnie urzekły :>
OdpowiedzUsuń