Gazetka iNightwood
  • Strona Główna
  • Co i kiedy?
  • Nasza Ekipa
    • Rekrutacja
    • Kontakt
    • Autorzy iNightwood
  • Smok miesiąca
  • Poradniki graficzne

544: Bestiariusz Nocnego Lasu


Poniższy tekst został przygotowany z myślą o uczestnikach RPG „Poszukiwana żywa (lub martwa)”, mam jednak nadzieję, że dostarczy rozrywki także przypadkowym czytelnikom. Nie należy doszukiwać się przesadnych powiązań pomiędzy nim a światem wykreowanym na potrzeby gry Smoki Nightwood. Odnosi się on raczej do autorskiego systemu, opracowanego wspólnymi siłami przez Redakcję na potrzeby konkursu.






Nocny Las słynie jak świat długi i szeroki z hodowli smoków. Gady te hodowane są tutaj na skalę masową. To codzienni towarzysze życia, wojownicy w lotniczych formacjach wojskowych, według niektórych to właśnie one zapewniają Nocnemu Lasowi dobrobyt, używając swej magii, by wpłynąć na naturę.
Niestety pierwszym komentarzem przybyszy z innych stron świata po znalezieniu się w Nocnym Lesie nie jest „Och, jaki uroczy smok”, ale „Skąd, na demony wszystkich religii, jest w tym gąszczu tyle paskudnych potworów?”.
Aby nieco dopomóc wędrowcom powstał właśnie ten bestiariusz, przedstawiający potwory, z którymi najczęściej przyjdzie zmierzyć się im podczas przebywania w Nocnym Lesie.



Złe Futro (Fur Dåligt)

Wygląd: Stworzenie to jest nieco większe od wyrośniętego wilka i chociaż przypomina go kształtem sylwetki oraz maścią, jego najgroźniejszą bronią są nie tkwiące w świńskim pysku kły, ale chowane, hakowate pazury skryte w poduszkach potężnych łap. Biało-szara sierść również jest dłuższa niż u wilka, skundlona i sprawiająca wrażenie brudnej, stanowi nieprzekraczalną barierę dla owadów, na których ukąszenia Złe Futra są bardzo wrażliwe. Jeżeli mimo wszystkich tych cech występują trudności z odróżnieniem Złego Futra od wilka, należy zwrócić uwagę na najbardziej charakterystyczną cechę tego pierwszego, czyli brak widocznych uszu.

Zwyczaje: Złe Futra zawsze polują stadnie, w grupach liczących od pięciu do dwudziestu osobników, te ostatnie są jednak wielką rzadkością. Średnia liczba zwierząt w stadzie to siedem do dziesięciu zwierząt. Złe Futra nie mają własnego terytorium, prowadzą koczowniczy tryb życia i dość chętnie podchodzą pod ludzkie siedziby. Krążą plotki, że zwierzęta te wyjątkowo gustują w ludzkim mięsie. Polują zarówno za dnia, jak i w nocy, najchętniej jednak pod wieczór. Na miejsce odpoczynku wybierają trudno dostępne jaskinie. Wobec własnego gatunku wykazują agresję tylko podczas godów, nawet walki hierarchiczne są wśród nich rzadkością.

Głos: poza chwilami wielkiego podniecenia lub ataku, nawołują się cichymi głosami, podobnymi do poszumu wiatru

Postępowanie: W przypadku natknięcia się na Złe Futra, należy zwrócić uwagę na ich zdolność grupowego polowania i nie pozwolić zajść się od tyłu. Warto wiedzieć także, że boją się one ognia. Dla wprawnego wojownika bądź maga starcie z tymi bestiami nie powinno być większym problemem.





Rakkan

 Wygląd: W legendach rakkany często określa się mianem po prostu „olbrzymich pająków”, nie jest to jednak do końca prawda. Rzeczywiście, mają one spłaszczony tułów i długie, pajęcze odnóża zakończone kolcami, porasta je też ostra szczecina, od prawdziwych pająków odróżnia je jednak posiadanie kolczastego ogona, noszonej równolegle do ziemi szyi i krótkiego pyska, najeżonego kłami. Poza szczeciną, ich cielsko pokrywa twardy, żółto-szarawy pancerz. Bestie te są mniej więcej wielkości konia.

Zwyczaje: Mięsożerne. Zwierzęta te bardzo łatwo przystosują się do każdego trybu życia. Żyją w rozmaitych środowiskach i to właśnie środowisko warunkuje ich zachowania. Tam, gdzie zdobyczy jest dosyć, prowadzą osiadły tryb życia, niekiedy koczują, w grupach lub samotnie. Dość łatwo je oswoić, toteż często towarzyszą ludziom lub pełnią rolę strażników skarbów. Polują, kryjąc się w jamach lub pod śniegiem czy piaskiem i znienacka wyskakując na zwierzynę. Nie umieją pływać i boją się wody. Po lądzie przemieszczają się wyjątkowo szybko, nie sposób ich dogonić. Dysponują świetnym węchem i zdolnością termowizji.

Głos: skrzeki, chrząknięcia

Postępowanie: Pojedynek z rakkanem wymaga zwinności i refleksu, bowiem stwory te są niezwykle szybkie. Mają kilka słabych punktów w pancerzu, ale jeżeli się ich nie zna, najlepiej pozbawić je najgroźniejszej broni, czyli uzbrojonych w kolce odnóży.











Rykacz

Wygląd: Około trzymetrowej wysokości stwór, niezwykle łatwy do pomylenia z niedźwiedziem, odróżnia się od niego jedynie dłuższym pyskiem, cięższą budową i nieco ciemniejszym, nastroszonym futrem. Jest wyjątkowo siły i wytrzymały, chociaż porusza się raczej powoli i ociężale.

Zwyczaje: Wszystkożerne zwierzę, prawdziwy postrach lasu. Należy obawiać się go nie tylko ze względu na ogromną siłę szczęk i pazurzastych łap, którymi bezlitośnie rozrywa swe ofiary na strzępy. Rykacz potrafi bowiem władać magią. Ze względu na swoją siłę, nie należy do strachliwych. Nigdy nie atakuje pierwszy, pod warunkiem, że nie zostanie naruszone jego terytorium. W takim wypadku rozprawia się z wrogami bezlitośnie.

Głos: ryk, syk, czasami gardłowe dźwięki podobne do mowy ludzkiej (rykacz wydaje je, rzucając zaklęcie)

Postępowanie: Ze względu na niewyobrażalną wytrzymałość rykacza i jego zdolności magiczne, nie należy podejmować walki bez wsparcia uzdolnionego maga. W przypadku, gdy nie ma takiego w pobliżu, rozsądnie jest wycofać się, uciec, ewentualnie wspiąć na drzewo w nadziei, że rykacz nie zdecyduje się strącić nas stamtąd zaklęciem.





Pożeracz Dusz

Wygląd: Długi na kilkanaście metrów robal, pokryty twardym jak skała, szczelnym pancerzem. Na głowie  ma kilka par oczu, czułych na każdy rodzaj światła oraz ciepło. Zawsze szeroko rozwarty, wypełniony drobnymi, ostrymi zębami otwór gębowy osłaniają szczękoczułki długości ramienia dorosłego mężczyzny. Poza tym cały tułów bestii jest gładki, pozbawiony kolców czy wypustek. Pożeracz Dusz budzi postrach, gdziekolwiek się pojawi.

Zwyczaje: Wędruje po powierzchni, kryje się w wilgotnych, zatęchłych norach, często wybierając na legowiska lochy lub podziemne labirynty, jeżeli nie są dobrze przed nim zabezpieczone. Najchętniej atakuje z zaskoczenia, zdarza mu się ścigać ofiary, nie jest jednak zbyt zawzięty. Na porę ataku prawie zawsze wybiera noc. Żywi się duszami, które wysysa swoim ofiarom. Zapewnia mu to nieśmiertelność.

Głos: brak

Postępowanie: Istnieje bardzo niewiele sposobów, by go zabić. Najpewniejszym jest zmiażdżenie lub cios w odsłoniętą paszczę, jednak ze względu na stopień trudności, dokonanie tego w pojedynkę, lub nawet w grupie, jest niemożliwe bez zaistnienia sprzyjających okoliczności.


Opracowane przez Cerro, w oparciu o prace prawie naukowe Akayli oraz erpegowe wizje Rołdż.

9 komentarzy:

  1. Anonimowy28 kwietnia 2013 14:41

    skąd wy te bestie wzięliście? są takie w nwd? o.O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  2. Anonimowy28 kwietnia 2013 16:47

    A przeczytaj to co jest na samym początku to się dowiesz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  3. llwyd Blaidd28 kwietnia 2013 17:45

    Pożeracz dusz? Toż to tylko leśna wersja mongolskiego robala śmierci (filmowego, nie mitycznego). A rykacz to chyba jakaś inteligętniejsza żmija niż zwykłe zwierze. Ogólnie to jakieś dziwne to. Spodziwałam się bardziej Nocnoleśnych zwierzątek i bestyj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  4. Akayla28 kwietnia 2013 18:30

    Jak się komuś nie podoba, czekamy na wasze kreatywne propozycje. Nie sztuką jest wystawić negatywny komentarz, zbijając bąki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  5. Catherinne_29 kwietnia 2013 06:24

    Jak komuś coś nie pasuje, to może wycofać się z poszukiwań. :P Mi jest całkiem dobrze tam, gdzie jestem i nie musicie się fatygować. xD

    A tak na poważnie: To nasze autorskie potworki, do których mamy już sentyment i radzę szpil im nie wbijać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  6. Anonimowy29 kwietnia 2013 17:50

    Mój Rykacz ma kolczyka w sucie ;O

    Ro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  7. Anonimowy29 kwietnia 2013 19:30

    Nie ma czegoś takiego jak nieśmiertelność. Jest tylko wieczność, a tą umiem sukcesywnie skrócić. Potworki ciekawe, ale na dłuższą metę tylko Rykacz może być problemem - nie wiadomo jaką magią dysponuje a co za tym idzie, nawet najlepsi padną jak oberwą paraliżem... Na każdego innego mam już 2-3 sposoby ucieczki/wali więc nie ma się czego obawiać.
    A co do własnych stworów...wolicie nie wiedzieć co mogło by biegać po lesie gdybym maczał w tym palce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  8. Lady Adria3 maja 2013 12:24

    Ja tam nie prowokowałabym prowadzącej do wymyślania czegoś innego. x3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
  9. Cerro3 maja 2013 21:32

    Prowadząca jest otwarta na wszystkie głosy.
    Chcecie gorszych potworów, to je dostaniecie. Żaden problem. Na razie jest was wystarczająco wielu, kilku może jeszcze zginąć. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
      Odpowiedz
Dodaj komentarz
Wczytaj więcej...

Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.

Nowszy post Strona główna Starszy post
Subskrybuj: Komentarze do posta (Atom)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Informacja

Czekając na powrót Nightwood zapraszamy do lektury naszych archiwalnych artykułów, które świetnie uwieczniły niepowtarzalny klimat tej społeczności. : )

Najgorętsze w tym miesiącu

  • 999: 10 lat Nightwood - historie graczy
    Nocny Las w tym roku świętuje dziesiąte urodziny. Z tej okazji zapytałam kilku jego najstarszych mieszkańców - osoby będące tutaj niem...
  • 563: Smoki poza NWD: Smoki w heraldyce polskiej
    Co przychodzi nam do głowy, gdy myślimy "smok"? Fantastyka, zianie ogniem, potęga, magia, legenda, potwór, towarzysz, sesje rpg, b...
  • 515: Temat Miesiąca: Najwaleczniejsze smoki Nightwood
    Screen został zrobiony podczas tworzenia artykułu, jest więc nieaktualny. Tysiące sztuk srebra wydane na szkolenia, akademię, k...
  • [Nieaktualne] Tymczasowe Forum Nightwood
    Aktualizacja: Niestety wraz z wyłączeniem for hostowanych na serwisach czo.pl forum zostało usunięte. Na czas trwania prac nad nową w...
  • 156: Smoczy Graficy 1: Zmora
    Smocze Gify Zmory Pierwszy gif wykonany w Photoshopie Wielu z Was, w tym osobiście ja, bardzo podziwia pr...
  • 725: Wielkie Arkana - Karty Tarota: Ciekawostki o kartach cz. I
    W związku z konkursem graficznym organizowanym przez ekipę Nightwood ( kliknij, aby przejść do tematu na forum ) prezentuję Wam krótki spis...
  • 1002: Robinsonowie: Nieukończony List
    Dziesięć lat od zakończenia pierwszej forumowej edycji konkursu Robinsonowie powracają - tym razem, chociaż przecież nie po raz pierwszy, w ...
  • 847: Wielkanoc: życzenia oraz słomiane maszkary i kolorowa bibuła
    Chciałam rozpocząć od ilustracji, na której Jezus Chrystus wjeżdża do Jerozolimy na grzbiecie dinozaura, ale postanowiłam pozostawić to n...
  • 123: Żywioły i smocze łupy 10: Czarne Jagody i Smok Elektryczności
    Przedmiot tygodnia: Czarne Jagody Te słodziutkie, duże i granatowe jagódki są niezwykle ważnym składnikiem w Nightwood. Występują niemal ws...
  • 8. Żywioły i smocze łupy 1: Smok Księżyca
    Autorem Smoka Księżyca jest Hackeris. Pomysłodawczyni czekała aż od 26 września 2009 roku na wejście żywiołu do Nightwood. D...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Polecamy

Polecamy

.

.

Archiwum iNWD

  • ►  2019 (2)
    • ►  listopada 2019 (1)
    • ►  marca 2019 (1)
  • ►  2016 (1)
    • ►  maja 2016 (1)
  • ►  2014 (234)
    • ►  listopada 2014 (18)
    • ►  października 2014 (4)
    • ►  września 2014 (14)
    • ►  sierpnia 2014 (30)
    • ►  lipca 2014 (37)
    • ►  czerwca 2014 (28)
    • ►  maja 2014 (14)
    • ►  kwietnia 2014 (22)
    • ►  marca 2014 (20)
    • ►  lutego 2014 (27)
    • ►  stycznia 2014 (20)
  • ▼  2013 (319)
    • ►  grudnia 2013 (30)
    • ►  listopada 2013 (22)
    • ►  października 2013 (32)
    • ►  września 2013 (29)
    • ►  sierpnia 2013 (32)
    • ►  lipca 2013 (29)
    • ►  czerwca 2013 (20)
    • ►  maja 2013 (25)
    • ▼  kwietnia 2013 (21)
      • 545: Paczuszka Pandory: Jak zmieniał się wygląd Ni...
      • 544: Bestiariusz Nocnego Lasu
      • 543: Wywiad 30: Logik
      • 542: Zombie opanowują Nightwood, czyli przeminęło ...
      • 541: Temat miesiąca: Warianty prywatne i niespodzi...
      • 540: Spróbuj sam: Korzystanie z pędzli (brushy) w ...
      • 539: Leśne Wieści: Co sądzą gracze o nowej opcji w...
      • 538: Leśne Opowieści 24: Przybysz, część IV
      • 537: Smoczy Graficy: Kijoko12
      • 536: Leśne Wieści: Aktualizacja nagród w KOTach
      • 535: Smoki poza NWD 13: Temeraire, boski smok
      • 534: Lista kandydatów do głosowania na Smoka Kwietnia
      • 533: Zgłoszenia do głosowania na Smoka Kwietnia
      • 532: Informacje o zgłoszeniach do głosowania na Sm...
      • 531: Warsztaty literackie: Savoir-vivre albo jak p...
      • 530: Wywiad 29: Ariedale
      • 529: Wasze pomysły na lepsze NWD: Smok Mechaniczny
      • 528: Nasze Klany 19: Gwiezdne Wojny [R2D2]
      • 527: Sprostowanie do artykułu: Moje wspomnienia z ...
      • 526: Paczuszka Pandory: Wszystko o kursorach
      • 525: Paczuszka Pandory: Wróżki w Nightwood?
    • ►  marca 2013 (28)
    • ►  lutego 2013 (29)
    • ►  stycznia 2013 (22)
  • ►  2012 (441)
    • ►  grudnia 2012 (29)
    • ►  listopada 2012 (20)
    • ►  października 2012 (20)
    • ►  września 2012 (30)
    • ►  sierpnia 2012 (35)
    • ►  lipca 2012 (40)
    • ►  czerwca 2012 (45)
    • ►  maja 2012 (38)
    • ►  kwietnia 2012 (45)
    • ►  marca 2012 (74)
    • ►  lutego 2012 (64)
    • ►  stycznia 2012 (1)

  .

  .

Serie artykułów

  • Głosowanie na Smoka Miesiąca (104)
  • Leśne Wieści (85)
  • Zrób to sam (71)
  • wywiad (57)
  • Paczuszka Pandory (55)
  • Wasze pomysły na lepsze NWD (47)
  • Od Ekipy iNightwood (44)
  • Kocia Edukacja (42)
  • Leśne opowieści (42)
  • Oceny Smoczych Ramek (33)
  • Wakacje z iNightwood (28)
  • temat miesiąca (27)
  • Artykuły okazjonalne (24)
  • Pod redakcyjną lupą (24)
  • Smoki poza NWD (23)
  • Nasze Klany (22)
  • Żywioły i smocze łupy (22)
  • Przeminęło z wiatrem (21)
  • Spojrzenie na krzykopudło (17)
  • te pożądane trofea (17)
  • Smoczy Graficy (16)
  • Z zakurzonych kart Zgromadzenia (16)
  • inne (14)
  • Podsumowanie miesiąca (12)
  • Forumowe sensacje (11)
  • O mnie i o Tobie (11)
  • Zza kulis Małej Sceny (10)
  • Kreatywnie! (9)
  • Pokuciowe Metamorfozy (9)
  • Gotowe ramki (8)
  • Klany na Zgromadzeniu (8)
  • Dokoła Nocnego Lasu (6)
  • Kącik Kupiecki (6)
  • kronika poszukiwań Cath (6)
  • warsztaty literackie (6)
  • Elementy Nocnego Lasu pod lupą (5)
  • Kącik Muzyczny (5)
  • Nietypowe nightwoodowe pasje (5)
  • Ramkowe metamorfozy (4)

.

Chrome Pointer

Artykuły wg. autorów

  • Catherinne_ (334)
  • Cerro (56)
  • Lady Adria (48)
  • Akayla (47)
  • Shining Night (45)
  • Smocza pani (44)
  • Rołdż (41)
  • Miij (38)
  • Entomologia (33)
  • Zetiri (30)
  • Spika (29)
  • Kot Kreskowy (24)
  • K R I S (22)
  • Averris (19)
  • nimfaEri (17)
  • Aszli (15)
  • -Sith- (13)
  • Border. (13)
  • The*Darkness (12)
  • Elsa96 (11)
  • FanOfTill (11)
  • Bredzisz (10)
  • Excited (8)
  • Alruna Septim (7)
  • Kodokuna Neko (6)
  • Paweto (6)
  • Narkotyk. (5)
  • Nerwofil (4)
  • Szpon (4)
  • woofcio (4)
  • Finito (3)
  • Scarlatto. (3)
  • Zenida (3)
  • Donast. (2)
  • Hao Asakura (2)
  • Hyden (2)
  • Liza (2)
  • Magpie. (2)
  • Maxine (2)
  • Blizzard (1)
  • Karasis (1)
  • Smok (1)
High Quality Blogger Templates
Copyright © 2012 Gazetka iNightwood - Designed by SoraTemplates - and Free Blogger Templates.

Back to top