672: Kocia Edukacja: Dracolich, Anioł, Demon, zmiany na Wiki oraz ciekawostki o trzech postaciach
Edit. W artykule pojawiło się kilka błędów, konkretnie w części poświęconej zmianom na Wiki. Bardzo za to przepraszam. Ukłony dla Tempestris, która je wyłapała i zwróciła nam uwagę na ich obecność.
W tym miesiącu nieco bardziej skromnie. Trochę o smoczych żywiołach, najważniejszych zmianach w Kociej Wiki dokonanych w sierpniu i na początku września oraz parę słów o trzech nightwoodowych postaciach. Miłej lektury!
Żywioły smoków
W Nightwood znajduje się w sumie 38 żywiołów smoków: dwanaście podstawowych i dwadzieścia sześć specjalnych. Z żywiołów podstawowych dwa zostały wymyślone przez graczy, konkretnie - Cień i Elektryczność. Pod pozostałą dziesiątką nie podaje się autorów, co każe wnioskować, że zostały stworzone przez gilfuina. Pod większością żywiołów specjalnych znajdują się notki o autorach; nie ma ich jedynie pod ośmioma smokami: Czasu, Eteru, Kryształu, Magii, Magmy, Metalu, Nocy oraz Urodzaju.
"- I zbiorą się znowu, i złączą od nowa, i zgładzą, i wskrzeszą, i stworzą potwora. I zgubią się wtórnie, i szukać ich będą, i uczczą, wyświęcą, i nazwą legendą [...]" Pierwszego smoka Drakolichego stworzył młody król Khaelis. Był to przypadek. Władca miał gryfa, Vasetha. Pewnego dnia, Vaseth został zaatakowany i zabity przez smoka. W akcie zemsty Khaelis rozkazał schwytać gada, a potem wbił mu ostrze w serce. Nie odniosło to zamierzonego skutku, natomiast Dracolich darował życie swemu katowi. Wtedy też powstały ostrza ofiarne.
Pomimo że Dracolich ma tylko jedno stadium rozwojowe, znane są ataki magiczne wcześniejszych.
Najwięcej wariantów smoka Dracolicha wykonała Hyden - cztery z dwudziestu dwóch.
Niedawno na Zgromadzeniu w temacie "Który wariant dodać w najbliższym czasie" i temacie "Gify smoków - w formacie gotowym do dodania" toczył się spór dotyczący smoka Dracolichego. Mianowicie pojawiło się kilka nie do końca klimatycznych gifów i Zmora wraz z Hyden żywo zaprotestowały przeciwko dodawaniu takowych. Do "wojny" włączyli się również inni użytkownicy, bezpośrednio niepowiązani ze sprawą. Ostatecznie jeden z "niedracolichów" został dodany do gry, zaś jego autorka, AveCHOMIK, wprowadziła drobne poprawki, aby gif bardziej Dracolicha przypominał.
Legenda dla smoków Anioła i Demona jest wspólna, choć nie należy do najdłuższych. Główną jej konkluzją jest sposób powstania Eliksirów Wewnętrznej Przemiany i powód, dla którego przemiana w Anioła lub Demona jest losowa. Wynika to prawdopodobnie ze złej proporcji esencji Dobra i Zła, zmieszanych przez ludzi. I, kiedy czytam ów tekst, rodzi się pytanie - dlaczego, do diabła, ludzie mieszali te esencje Dobra i Zła, jakby nie mogli zrobić z nich dwóch osobnych eliksirów?! Logiko, gdzie jesteś?
Najwięcej, bo cztery z szesnastu wariantów wyglądu Anioła wykonała Zmora.
Charakterystyka smoków Demonów mówi, że w walce planują ciosy tak, by zadać przeciwnikom jak największy ból, zaś w utarczkach do ostatniej kropli krwi nie mają sobie równych.
Najwięcej gifów Demona wykonała UlvenFenrir - trzy z dwudziestu dwóch. Zaś Strzyga., Hyden i TZZS zrobiły dla tego żywiołu po dwa warianty.
Zmiany w wiki
Piątego września rozbudowano opis Srebrnego Piasku. Z jednozdaniowej notki zmienił się on w krótki, acz logiczny wywód dotyczący jego pochodzenia i właściwości. Dowiadujemy się, że zażywanie go stymuluje układ nerwowy, zaś nabiera on swych właściwości najprawdopodobniej, gdy przesypuje się w kieszeniach Piaskowego Dziada. Potem z kolei wypada z nich podczas jego teleportacji.
Czwartego września dodano do wiki kilka szablonów smoków - większość autorstwa Dragon Night*. Dodano też dwa szablony Ulven Fenrir i trzy Zmory, a także podmieniono kilka starych.
Również czwartego września rozbudowano opis Olbrzymiej Dyni - teraz możemy się z niego dowiedzieć, że Łowczyni jest entuzjastką dyniowych racuszków, ciast i ciasteczek oraz że to właśnie owa niewiasta Olbrzymie Dynie zasadziła. I jest też odpowiedzialna za porozrzucane po lesie ogromne ilości pestek, które w Halloween smoki przynoszą hodowcom.
Drugiego września rozbudowano opis Tkaniny. Powiększono go o informacje dotyczące pochodzenia śmierdzących, nadgniłych skrawków - zostały rozniesione po całym lesie przez zastępy zombie podczas Halloween.
Dwudziestego szóstego sierpnia do Spisu Limitów wygranych w konkursach na Zgromadzeniu dodano zwyciężczynię konkursu Noc Kupały - Sibrienę.
Dwukrotnie edytowano opis Pączków. Najpierw osiemnastego sierpnia rozbudowano go o pochodzenie przysmaków, potem, jeszcze tego samego dnia, wprowadzono stylistyczną korektę. Od teraz wiadomo, że smoki odnajdują pączki odkąd królowa Nallvina podzieliła się ze światem swoim przepisem na nie, zaś jej mąż zawarł układ ze skrzydlatymi bestiami.
Również osiemnastego sierpnia rozbudowano opis dotyczący Eliksiru Siły - pojawiły się informacje o jego twórcy i powodzie, dla którego mikstura nie jest już dostępna. Mianowicie, gdy podawano wywar smokom, wzbudzało to w nich wyjątkową agresję i po licznych sporach zakazano wyrobu specyfiku.
Niemal wszystkie wymienione wyżej zmiany wprowadziła Tempestris.
Postaci
Grymel jest krasnoludem niewiadomego pochodzenia i wieku. Wykonał on wszystkie rodzaje smoczych pancerzy, od skórzanych ze skór minotaurów poczynając. Właśnie za te pierwsze otrzymał on od najstarszych magów Nightwood dar nieśmiertelności. Posiadacz magicznego kowadła i takiegoż młota o wdzięcznym imieniu Iresteos.
Nallvina była córką nadwornego kowala Króla Gór Północnych. Od macochy nauczyła się krawiectwa, a gdy dorosła, została szwaczką. Jej umiejętności w dziedzinie szycia były do tego stopnia nieprzeciętne, że zwróciły uwagę samego króla. Ponieważ Nallvinę cechowała również niezwykła uroda, władca zakochał się w niej. Kobieta początkowo odrzucała zaloty monarchy, ostatecznie jednak odwzajemniła jego uczucia i para pobrała się po paru miesiącach od pierwszego spotkania. Nallvina zmarła w wieku osiemdziesięciu czterech lat. Pozostawiła po sobie spuściznę w postaci przepisu na Pączki, bo oprócz umiejętności krawieckich posiadała także niebagatelny talent kulinarny. Warto wiedzieć też, że ponieważ na całym świecie uważano ją za ideał piękna i kobiecości, jej podobizny były umieszczane na flakonikach z eliksirami miłosnymi. Nallvina była także pierwszą osobą, która schwytała Sowę Śnieżną.
Onomatovix to mąż Nallviny i pierwszy władca Gór Północnych. Legendarny czarodziej, odkrywca Zbroi Mrozu. Niegdyś był asystentem Trismegistusa. Wędrował wraz ze swoim koczowniczym ludem, a po tragicznej śmierci pierwszego jego przywódcy, został obrany władcą. Opanował chaos i głód panujące po śmierci swojego poprzednika. W uznaniu dla jego zasług, został wybrany pierwszym królem Gór Północnych. Podczas panowania między innymi wybudował duże miasto. Jego ulubionym napitkiem był Ajerkoniak. Onomatovix jest też twórcą Eliksiru Wzmacniającego.
W tym miesiącu nieco bardziej skromnie. Trochę o smoczych żywiołach, najważniejszych zmianach w Kociej Wiki dokonanych w sierpniu i na początku września oraz parę słów o trzech nightwoodowych postaciach. Miłej lektury!
Żywioły smoków
W Nightwood znajduje się w sumie 38 żywiołów smoków: dwanaście podstawowych i dwadzieścia sześć specjalnych. Z żywiołów podstawowych dwa zostały wymyślone przez graczy, konkretnie - Cień i Elektryczność. Pod pozostałą dziesiątką nie podaje się autorów, co każe wnioskować, że zostały stworzone przez gilfuina. Pod większością żywiołów specjalnych znajdują się notki o autorach; nie ma ich jedynie pod ośmioma smokami: Czasu, Eteru, Kryształu, Magii, Magmy, Metalu, Nocy oraz Urodzaju.
"- I zbiorą się znowu, i złączą od nowa, i zgładzą, i wskrzeszą, i stworzą potwora. I zgubią się wtórnie, i szukać ich będą, i uczczą, wyświęcą, i nazwą legendą [...]" Pierwszego smoka Drakolichego stworzył młody król Khaelis. Był to przypadek. Władca miał gryfa, Vasetha. Pewnego dnia, Vaseth został zaatakowany i zabity przez smoka. W akcie zemsty Khaelis rozkazał schwytać gada, a potem wbił mu ostrze w serce. Nie odniosło to zamierzonego skutku, natomiast Dracolich darował życie swemu katowi. Wtedy też powstały ostrza ofiarne.
Pomimo że Dracolich ma tylko jedno stadium rozwojowe, znane są ataki magiczne wcześniejszych.
Najwięcej wariantów smoka Dracolicha wykonała Hyden - cztery z dwudziestu dwóch.
Niedawno na Zgromadzeniu w temacie "Który wariant dodać w najbliższym czasie" i temacie "Gify smoków - w formacie gotowym do dodania" toczył się spór dotyczący smoka Dracolichego. Mianowicie pojawiło się kilka nie do końca klimatycznych gifów i Zmora wraz z Hyden żywo zaprotestowały przeciwko dodawaniu takowych. Do "wojny" włączyli się również inni użytkownicy, bezpośrednio niepowiązani ze sprawą. Ostatecznie jeden z "niedracolichów" został dodany do gry, zaś jego autorka, AveCHOMIK, wprowadziła drobne poprawki, aby gif bardziej Dracolicha przypominał.
Legenda dla smoków Anioła i Demona jest wspólna, choć nie należy do najdłuższych. Główną jej konkluzją jest sposób powstania Eliksirów Wewnętrznej Przemiany i powód, dla którego przemiana w Anioła lub Demona jest losowa. Wynika to prawdopodobnie ze złej proporcji esencji Dobra i Zła, zmieszanych przez ludzi. I, kiedy czytam ów tekst, rodzi się pytanie - dlaczego, do diabła, ludzie mieszali te esencje Dobra i Zła, jakby nie mogli zrobić z nich dwóch osobnych eliksirów?! Logiko, gdzie jesteś?
Najwięcej, bo cztery z szesnastu wariantów wyglądu Anioła wykonała Zmora.
Charakterystyka smoków Demonów mówi, że w walce planują ciosy tak, by zadać przeciwnikom jak największy ból, zaś w utarczkach do ostatniej kropli krwi nie mają sobie równych.
Najwięcej gifów Demona wykonała UlvenFenrir - trzy z dwudziestu dwóch. Zaś Strzyga., Hyden i TZZS zrobiły dla tego żywiołu po dwa warianty.
Piątego września rozbudowano opis Srebrnego Piasku. Z jednozdaniowej notki zmienił się on w krótki, acz logiczny wywód dotyczący jego pochodzenia i właściwości. Dowiadujemy się, że zażywanie go stymuluje układ nerwowy, zaś nabiera on swych właściwości najprawdopodobniej, gdy przesypuje się w kieszeniach Piaskowego Dziada. Potem z kolei wypada z nich podczas jego teleportacji.
Czwartego września dodano do wiki kilka szablonów smoków - większość autorstwa Dragon Night*. Dodano też dwa szablony Ulven Fenrir i trzy Zmory, a także podmieniono kilka starych.
Również czwartego września rozbudowano opis Olbrzymiej Dyni - teraz możemy się z niego dowiedzieć, że Łowczyni jest entuzjastką dyniowych racuszków, ciast i ciasteczek oraz że to właśnie owa niewiasta Olbrzymie Dynie zasadziła. I jest też odpowiedzialna za porozrzucane po lesie ogromne ilości pestek, które w Halloween smoki przynoszą hodowcom.
Drugiego września rozbudowano opis Tkaniny. Powiększono go o informacje dotyczące pochodzenia śmierdzących, nadgniłych skrawków - zostały rozniesione po całym lesie przez zastępy zombie podczas Halloween.
Dwudziestego szóstego sierpnia do Spisu Limitów wygranych w konkursach na Zgromadzeniu dodano zwyciężczynię konkursu Noc Kupały - Sibrienę.
Dwukrotnie edytowano opis Pączków. Najpierw osiemnastego sierpnia rozbudowano go o pochodzenie przysmaków, potem, jeszcze tego samego dnia, wprowadzono stylistyczną korektę. Od teraz wiadomo, że smoki odnajdują pączki odkąd królowa Nallvina podzieliła się ze światem swoim przepisem na nie, zaś jej mąż zawarł układ ze skrzydlatymi bestiami.
Również osiemnastego sierpnia rozbudowano opis dotyczący Eliksiru Siły - pojawiły się informacje o jego twórcy i powodzie, dla którego mikstura nie jest już dostępna. Mianowicie, gdy podawano wywar smokom, wzbudzało to w nich wyjątkową agresję i po licznych sporach zakazano wyrobu specyfiku.
Niemal wszystkie wymienione wyżej zmiany wprowadziła Tempestris.
Postaci
Grymel jest krasnoludem niewiadomego pochodzenia i wieku. Wykonał on wszystkie rodzaje smoczych pancerzy, od skórzanych ze skór minotaurów poczynając. Właśnie za te pierwsze otrzymał on od najstarszych magów Nightwood dar nieśmiertelności. Posiadacz magicznego kowadła i takiegoż młota o wdzięcznym imieniu Iresteos.
Nallvina była córką nadwornego kowala Króla Gór Północnych. Od macochy nauczyła się krawiectwa, a gdy dorosła, została szwaczką. Jej umiejętności w dziedzinie szycia były do tego stopnia nieprzeciętne, że zwróciły uwagę samego króla. Ponieważ Nallvinę cechowała również niezwykła uroda, władca zakochał się w niej. Kobieta początkowo odrzucała zaloty monarchy, ostatecznie jednak odwzajemniła jego uczucia i para pobrała się po paru miesiącach od pierwszego spotkania. Nallvina zmarła w wieku osiemdziesięciu czterech lat. Pozostawiła po sobie spuściznę w postaci przepisu na Pączki, bo oprócz umiejętności krawieckich posiadała także niebagatelny talent kulinarny. Warto wiedzieć też, że ponieważ na całym świecie uważano ją za ideał piękna i kobiecości, jej podobizny były umieszczane na flakonikach z eliksirami miłosnymi. Nallvina była także pierwszą osobą, która schwytała Sowę Śnieżną.
Onomatovix to mąż Nallviny i pierwszy władca Gór Północnych. Legendarny czarodziej, odkrywca Zbroi Mrozu. Niegdyś był asystentem Trismegistusa. Wędrował wraz ze swoim koczowniczym ludem, a po tragicznej śmierci pierwszego jego przywódcy, został obrany władcą. Opanował chaos i głód panujące po śmierci swojego poprzednika. W uznaniu dla jego zasług, został wybrany pierwszym królem Gór Północnych. Podczas panowania między innymi wybudował duże miasto. Jego ulubionym napitkiem był Ajerkoniak. Onomatovix jest też twórcą Eliksiru Wzmacniającego.
0 komentarze:
Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.