703: Zrób to sam! Poradnik Hyden. cz.2
Obiecałam przy ostatnim tutorialu, że pokażę Wam, jak rysować smoczy łeb, ale postanowiłam dziś przedstawić tutorial o tym, jak gada pokolorować.
1. Oczywiście zaczynamy od zrobienia szkicu.
2. Linearcik. Robiłam go w Photoshopie, rozmiar 2000x2000px, gruby kontur 4px, cienki 1px, pędzel twardy.
3. Robimy takie warstwy jak widać i na warstwie "baza" nakładamy kolor.
4. Przechodzimy na warstwę z lineartem i zaznaczamy go różdżką.
5. Wracamy na warstwę z bazą i gumujemy to co jest poza lineartem. Dużo szybciej niż wymazywanie ręczne, prawda?
6. Jak widać, używam takiego pędzla. Jest on w zasobie PS'a. Nakładam nim kolory, a później wykończenia robię twardym pędzlem.
7. Nakładamy cienie... Pamiętajcie o źródle światła! Tutaj jest ono od przodu smoka.
8. Teraz można nałożyć wzory, żeby nasz gif wyglądał ciekawiej. Na tym etapie nie musi to być dokładne, bo wszystko później się sprecyzuje. Dla jasności - pracuje na jednej warstwie.
9. Zaczynam robić ozdoby na skrzydle. Używam tutaj różnych pędzli.
10. Gradientujemy, żeby było bardziej estetycznie.
11. Robimy czarną otoczkę, żeby było wyraźniej widać wzór.
12. Analogicznie zrobiłam drugie skrzydło.
13. Twardym pędzlem dodajemy wzory wedle uznania.
14. Zapomniałam na początku zaznaczyć światła, ale na szczęście nic się nie stało, bo można dodać je jeszcze teraz. Mimo to uważajcie i róbcie to na początku.
15. Więcej wzorów.
16. Niestety robiąc lineart w PS'ie musimy liczyć się z obwódką za lineartem (dlatego polecam robić go w Paint Tool SAI'u). Tak więc chwytamy gumkę i gumujemy, ale dopiero po pomniejszeniu, bo większość się zredukuje.
17. Gotowy gif.
Zobacz także:
Poradnik Hyden cz.1
Cieniowanie - poradnik Averris
Smocza anatomia w słowach kilku - Dragon Night*
1. Oczywiście zaczynamy od zrobienia szkicu.
2. Linearcik. Robiłam go w Photoshopie, rozmiar 2000x2000px, gruby kontur 4px, cienki 1px, pędzel twardy.
3. Robimy takie warstwy jak widać i na warstwie "baza" nakładamy kolor.
4. Przechodzimy na warstwę z lineartem i zaznaczamy go różdżką.
5. Wracamy na warstwę z bazą i gumujemy to co jest poza lineartem. Dużo szybciej niż wymazywanie ręczne, prawda?
6. Jak widać, używam takiego pędzla. Jest on w zasobie PS'a. Nakładam nim kolory, a później wykończenia robię twardym pędzlem.
7. Nakładamy cienie... Pamiętajcie o źródle światła! Tutaj jest ono od przodu smoka.
8. Teraz można nałożyć wzory, żeby nasz gif wyglądał ciekawiej. Na tym etapie nie musi to być dokładne, bo wszystko później się sprecyzuje. Dla jasności - pracuje na jednej warstwie.
9. Zaczynam robić ozdoby na skrzydle. Używam tutaj różnych pędzli.
10. Gradientujemy, żeby było bardziej estetycznie.
11. Robimy czarną otoczkę, żeby było wyraźniej widać wzór.
12. Analogicznie zrobiłam drugie skrzydło.
13. Twardym pędzlem dodajemy wzory wedle uznania.
14. Zapomniałam na początku zaznaczyć światła, ale na szczęście nic się nie stało, bo można dodać je jeszcze teraz. Mimo to uważajcie i róbcie to na początku.
15. Więcej wzorów.
16. Niestety robiąc lineart w PS'ie musimy liczyć się z obwódką za lineartem (dlatego polecam robić go w Paint Tool SAI'u). Tak więc chwytamy gumkę i gumujemy, ale dopiero po pomniejszeniu, bo większość się zredukuje.
17. Gotowy gif.
Zobacz także:
Poradnik Hyden cz.1
Cieniowanie - poradnik Averris
Smocza anatomia w słowach kilku - Dragon Night*
0 komentarze:
Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.