688: Zrób to sam: Poradnik Hyden. cz. 1
Poniżej zaprezentuję Wam prosty tutorial, jak rysować smoka od szkieletu oraz kilka porad, by wasz gad wyglądał przyzwoicie.
Jak widać, szkielet składa się głównie z okręgów i kilku linii, które są bardzo ważne w dalszym ustalaniu proporcji oraz samej pozy. Jeżeli chodzi o to pierwsze, to nie ma uniwersalnych zasad, bo możemy rysować gady o różnej masie, długości i szerokości. Tutaj naszkicowałam zwyczajnego, tradycyjnego smoka.
Robimy zarys ciała naszego gada. Łeb rysujemy w oparciu o okręg, zaś na trójkącie rysujemy szczękę. Wiadomo, że każdy ma ją inaczej zbudowaną, więc można zastosować rożne figury do szkicu, co ukaże w kolejnym poradniku. Szyja jest długa, ale proporcjonalnie gruba. Wystrzegamy się rysowania cieniutkiej szyi, bo pomijając sprawy magii, przychodzi kwestia estetyki. Brzuch opiera się na pierwszym, większym okręgu. Ważnym jest, by zaznaczyć wcięcie w miejscu, gdzie kończy się szyja a zaczyna tułów. Łapy zazwyczaj przypominają te kocie, a więc łokieć jest przy brzuchu, ale w przypadku np. wyverna, łapy będą dłuższe. Skrzydło przypomina ludzką dłoń o wydłużonych palcach i na tym proponuje się wzorować, przynajmniej na początku. Wiem, że to trudne, ale trochę ćwiczeń i będziecie mistrzami. Błona powinna być napięta, a nie luźno zwisająca jak firanka. Ogon jak widać jest długi i sztywny, ponieważ jego zadaniem jest utrzymanie równowagi, a nie bycie ozdobą. Na koniec zwracam uwagę na poziom łap. Uważajcie, by nie miał ich w jednej linii.
Na tym etapie coś przyjemniejszego, czyli dodatki. Tutaj jest tylko kilka ograniczeń. Mianowicie kiedy rysujemy kości musimy zwrócić uwagę na to, by wyrastały z kości smoka. Rogi, które tutaj naszkicowałam wychodzą z czaszki, a nie z szyi. Rysując dodatki musimy zastanowić się w jakim środowisku smok miałby żyć i jakie ma przystosowanie.
Lineart gotowy do kolorowania.
Kliknij w obraz, aby powiększyć (i każdy następny) |
Jak widać, szkielet składa się głównie z okręgów i kilku linii, które są bardzo ważne w dalszym ustalaniu proporcji oraz samej pozy. Jeżeli chodzi o to pierwsze, to nie ma uniwersalnych zasad, bo możemy rysować gady o różnej masie, długości i szerokości. Tutaj naszkicowałam zwyczajnego, tradycyjnego smoka.
Robimy zarys ciała naszego gada. Łeb rysujemy w oparciu o okręg, zaś na trójkącie rysujemy szczękę. Wiadomo, że każdy ma ją inaczej zbudowaną, więc można zastosować rożne figury do szkicu, co ukaże w kolejnym poradniku. Szyja jest długa, ale proporcjonalnie gruba. Wystrzegamy się rysowania cieniutkiej szyi, bo pomijając sprawy magii, przychodzi kwestia estetyki. Brzuch opiera się na pierwszym, większym okręgu. Ważnym jest, by zaznaczyć wcięcie w miejscu, gdzie kończy się szyja a zaczyna tułów. Łapy zazwyczaj przypominają te kocie, a więc łokieć jest przy brzuchu, ale w przypadku np. wyverna, łapy będą dłuższe. Skrzydło przypomina ludzką dłoń o wydłużonych palcach i na tym proponuje się wzorować, przynajmniej na początku. Wiem, że to trudne, ale trochę ćwiczeń i będziecie mistrzami. Błona powinna być napięta, a nie luźno zwisająca jak firanka. Ogon jak widać jest długi i sztywny, ponieważ jego zadaniem jest utrzymanie równowagi, a nie bycie ozdobą. Na koniec zwracam uwagę na poziom łap. Uważajcie, by nie miał ich w jednej linii.
Lineart gotowy do kolorowania.
Hyden |
Zobacz także:
Tutorial bardzo ciekawy. Informacje bardzo rzetelnie przekazane, zrozumiały. Rysunki również wspaniałe :) Tylko tak dalej.
OdpowiedzUsuńNigdy nie zaczynałam od "szkieletu", ale to bardzo praktyczny pomysł, pomaga zauważyć czy są odpowiednie proporcje zanim pojawi się reszta stwora .o.
OdpowiedzUsuńPiękny smok :v
Bardzo ciekawie przedstawione i zrozumiale widać że osoba która to opracowała wie o czym mówi oby tak dalej ...
OdpowiedzUsuń