565: Wywiad 33: The*Darkness
A dziś zapraszam do przeczytania wywiadu z The*Darkness.
The*Darkness: Salve. Nie ma za co, w sumie to mnie mile łechta, że ktoś w ogóle chce mi je zadać. C:
Zacznijmy może trochę nietypowo. Dlaczego grasz w Nightwood, odwiedzasz Nocny Las?
Cóż, na chwilę obecną to wpadam tu głównie z przyzwyczajenia i nadmiaru graficznej weny, jeśli mam być szczera. Czasem zdarzy się zobaczyć kogoś znajomego na SB lub nawiązać ciekawszą rozmowę, to również miłe doświadczenie. C:
Masz lub miałaś jakieś szczególne cele w grze?
Przyznam się, że po cichu marzy mi się smok lodu. Jeśli chodzi o dawne "ambicje" - baaardzo dawno temu moim celem było zdobycie i dobre wytrenowanie Isilven, smoczycy nocy. Na tamte czasy udało mi się całkiem nieźle. Potem zamarzyło mi się kolejno: stać się dumną posiadaczką wszystkich dostępnych w grze składników (nigdy nie dorwałam w łapki chmielu, moja osobista porażka (; ), zebrać wszystkie kolekcje co by ładnie wisiały na profilu, zdobyć smoka chaosu, anioła (wyszedł demon - trzy razy) a następnie magmę (udało się na dwa tygodnie przed magmowym eventem, ot, moje szczęście). Więc można powiedzieć, że całkiem spory wachlarz tego się uzbierał przez te sześć lat.
Swego czasu założyłaś temat z pomysłem na leśne radio. Niestety projekt nie doczekał się realizacji. Opowiesz nam coś więcej o nim?
Że też to odkopałaś, aż się poczułam prześwietlona 8D. Cóż, to raczej pytanie bardziej do Oasisa (pozdrawiam!), który był pomysłodawcą i głównym koordynatorem całości. Zwrócił się do mnie o wsparcie - zarówno w grafice jak i organizacji niektórych rzeczy. Najwyraźniej uznał mój chorobliwy perfekcjonizm za przydatny ; p. Generalnie idea była taka, że skoro była już próba stworzenia gazetki to równie dobrze można stworzyć nightwoodowe radio. Mógł być to dobry sposób na kreatywną aktywność graczy i motywację do zakupu rubinów (pojawił się pomysł zamawiania piosenek za nie - trafiały by najpewniej do Gilfa). Ponadto fajna sprawa mieć "własną" stację, w której można posłuchać wywiadów z graczami, audycji na temat gry, porad, no i oczywiście muzyki. Oasis znalazł caaałą pulę utworów do których autorzy zrzekli się praw - można było więc korzystać z nich do woli, puszczając je poprzez fale na własnym kawałku eteru. Pomysł, jak widać, nie wypalił. Cóż - trudno.
Poza NWD masz jakieś swoje miejsca w sieci, gdzie od dłuższego czasu się angażujesz?
Przyznaję się bez bicia. Porywają mnie PBFy - fora na których można pograć w RPG.
< tryb nieskromności: mode ON >
Jestem po części stwórcą i administratorem jednego, niegdyś całkiem dobrze prosperującego (390 userów) PBFa o tematyce fantasy, a od bardzo długiego czasu pieczołowicie i drobiazgowo tworzę swoje własne uniwersum. Mam już ładny kawałek, ale roboty wciąż jest od groma.
<tryb nieskromności: mode OFF>
Mam ambicję zająć się tym w wakacje, o ile zdam egzaminy.
Zdradzisz nam coś więcej o swoich planach? Podzielisz się z naszymi czytelnikami jego adresem?
Jeżeli chodzi o forum, na którym adminuję: www.great-land.pun.pl. Co do mojego projektu - nie jestem pewna, czy powinnam. Jeśli mam być szczera, to za wiele tam na razie nie ma, bo prace są na dysku albo nadal w mojej głowie, a ja nie lubię pokazywać niedokończonych projektów. Jakkolwiek mogę pochwalić się mapą spod własnych rąk, żeby dać przedsmak. (; Jakkolwiek jeśli skończę, to oczywiście nie omieszkam zaprosić wszystkich serdecznie. C:
Kliknij, aby powiększyć. |
Piękna mapa. Już widać, że zapowiada się bardzo interesująco. Dla samych grafik warto będzie tam zajrzeć. Właśnie w Nightwood znana jesteś głównie ze swoich graficznych prac, jakie można było zamawiać w Twoich warsztatach na Zgromadzeniu. Skąd pomysł na Wiedźmiego Pokucia, którą aktualnie prowadzisz? To dość nietypowy, ale bardzo interesujący projekt.
Dziękuję. Co do prac graficznych - schlebiasz mi, "znana" to stanowczo za duże słowo. (; Jeśli o Pokucia idzie: nie mam ostatnio za wiele czasu, niekiedy ledwo jestem w stanie złapać kilka godzin snu (sesja, student, sesja!), więc siedzenie przy komputerze stało się rzadkością, prowadzenie zwykłego warsztatu zaś rzeczą niemożliwą. Jakkolwiek nie jestem w stanie na dłużej oderwać się od bazgrania w GIMPie, szczególnie jeśli odcięta jestem od czytania książek i pisania. Wena gdzieś po prostu musi znaleźć ujście. A że łapię się na tym, iż jeśli robiłam już komuś komplet i znam jego gusta to przeglądając DA myślę sobie na przykład: "o, z tego byłby ładny komplet dla Ryszardy!" - stwierdziłam, że idealnie byłoby, gdyby ludzie powiedzieli mi co lubią, a ja dostarczała im to kiedy mogę i chcę. Skojarzyło mi się to z psotnym chochlikiem, więc sięgnęłam do mitologii słowińskiej i znalazłam Pokucia - na ogół przyjaznego, acz humorzastego i drażliwego demona żyjącego po kątach. Tak narodził się "Wiedźmi Pokuć". Jako, że projekt był nowością, to będąc wierna podaniom dorzuciłam jeszcze motyw "ofiary" - chciałam, by ludzie też wykazali się iskrą poczucia humoru i kreatywności przy pozostawianiu "zaproszenia".Chociaż zdarzyła się bodaj jedna czy dwie osoby, które nie podchwyciły gry, to reszta złapała ideę, każdy na swój sposób - i to jest fajne.
Twoja przygoda z grafiką zaczęła się z przybyciem do Nocnego Lasu czy może już wcześniej?
Z przybyciem do Nightwood. Zawsze czułam pociąg do barw i układania kompozycji, gdy byłam mała robiłam matce kolorowe laurki w Wordzie - bawiłam się gradientami, wypełnieniami tła, efektami tekstu... 8D. Zachwyciły mnie wystające komplety na Zgromadzeniu, więc zaczęłam szukać jak można taki zrobić. Jak usłyszałam, że istnieje program GIMP i jest on darmowy - ściągnęłam i zaczęłam poznawać funkcje metodą prób i błędów. Dopiero kiedy potrafiłam już "co nieco" dowiedziałam się, że istnieje coś takiego jak tutorial, czy instrukcje na youtube. Najzwyczajniej w świecie nie pomyślałam o takich pomocach, jako zapalony samouk. Jeśli mam być szczera - nawet teraz rzadko korzystam, chyba że tworzę większy projekt lub mimo wielu prób nie wiem jak wywołać efekt, na którym bardzo mi zależy. Stworzyłam swój pierwszy komplet, który nosiłam potem przez dobre dwa lata (jeśli nie więcej). Pamiętam, że niedługo po tym ktoś nocą na SB zapytał, czy nie ma jakiegoś fajnego obrazka do smoka śmierci. Rzuciłam: "a, spróbuję Ci zrobić jakieś tło, czekaj!". Tym sposobem powstała pierwsza smocza ramka, a kilka miesięcy później - warsztat, celem treningu.
Co Cię inspiruje do wykonywania swoich prac?
Co mnie inspiruje? Nie wiem. Po prostu robię to, co każe mi... Hm, instynkt? Czasem patrzę na smoka i w głowie przeskakuje mi klapka: "o, takie i takie kolory tła". Kiedy zaś spojrzę na obrazek: "o, ten wariant by się tu idealnie wpasował", albo "Stwórco, z tego artu wyszedł by dobry komplet, można go fajnie wykadrować". Wystarczy, że art albo tekstura mają "to coś", pozwalam się temu zwyczajnie "ponieść".
Z przybyciem do Nightwood. Zawsze czułam pociąg do barw i układania kompozycji, gdy byłam mała robiłam matce kolorowe laurki w Wordzie - bawiłam się gradientami, wypełnieniami tła, efektami tekstu... 8D. Zachwyciły mnie wystające komplety na Zgromadzeniu, więc zaczęłam szukać jak można taki zrobić. Jak usłyszałam, że istnieje program GIMP i jest on darmowy - ściągnęłam i zaczęłam poznawać funkcje metodą prób i błędów. Dopiero kiedy potrafiłam już "co nieco" dowiedziałam się, że istnieje coś takiego jak tutorial, czy instrukcje na youtube. Najzwyczajniej w świecie nie pomyślałam o takich pomocach, jako zapalony samouk. Jeśli mam być szczera - nawet teraz rzadko korzystam, chyba że tworzę większy projekt lub mimo wielu prób nie wiem jak wywołać efekt, na którym bardzo mi zależy. Stworzyłam swój pierwszy komplet, który nosiłam potem przez dobre dwa lata (jeśli nie więcej). Pamiętam, że niedługo po tym ktoś nocą na SB zapytał, czy nie ma jakiegoś fajnego obrazka do smoka śmierci. Rzuciłam: "a, spróbuję Ci zrobić jakieś tło, czekaj!". Tym sposobem powstała pierwsza smocza ramka, a kilka miesięcy później - warsztat, celem treningu.
Co Cię inspiruje do wykonywania swoich prac?
Co mnie inspiruje? Nie wiem. Po prostu robię to, co każe mi... Hm, instynkt? Czasem patrzę na smoka i w głowie przeskakuje mi klapka: "o, takie i takie kolory tła". Kiedy zaś spojrzę na obrazek: "o, ten wariant by się tu idealnie wpasował", albo "Stwórco, z tego artu wyszedł by dobry komplet, można go fajnie wykadrować". Wystarczy, że art albo tekstura mają "to coś", pozwalam się temu zwyczajnie "ponieść".
Ile czasu poświęcasz na wykonanie jednego tła do smoczej ramki?
To zależy, jakie tło i jaki smok. Myślę, że średnio będzie to między trzydzieści a dziewięćdziesiąt minut. Czasem zdarzy się tak, że bite dwie i pół godziny patrzę na pustą warstwę czekając na wenę, a czasem tak że po prostu podkręcę kolory w 20 minut i dodam pasek menu. C:
Jak długo pracowałaś, aby dojść do takiego poziomu, jaki prezentujesz teraz?
A jaki prezentuję? 8D Generalnie to pytanie nie do mnie. Bawię się grafiką od 2009 roku, postępu można oceniać po moich warsztatach, ewentualnie patrząc na wspomniane wyżej fora - bo Wielka Kraina ma szatę graficzną spod mojej ręki, podobnie jak moje Filary Świata.
Są różne gusta, nie mnie się oceniać.
Akayla, jak i wiele graczy chciałaby poznać sekret Twojej sztuki: jakie czary odprawiasz nad tymi grafikami, że "są takie piękne"? Co poradziłabyś graczom, którzy chcieliby poprawić swoją technikę wykonywania ramek?
To zależy, jakie tło i jaki smok. Myślę, że średnio będzie to między trzydzieści a dziewięćdziesiąt minut. Czasem zdarzy się tak, że bite dwie i pół godziny patrzę na pustą warstwę czekając na wenę, a czasem tak że po prostu podkręcę kolory w 20 minut i dodam pasek menu. C:
Jak długo pracowałaś, aby dojść do takiego poziomu, jaki prezentujesz teraz?
A jaki prezentuję? 8D Generalnie to pytanie nie do mnie. Bawię się grafiką od 2009 roku, postępu można oceniać po moich warsztatach, ewentualnie patrząc na wspomniane wyżej fora - bo Wielka Kraina ma szatę graficzną spod mojej ręki, podobnie jak moje Filary Świata.
Są różne gusta, nie mnie się oceniać.
Akayla, jak i wiele graczy chciałaby poznać sekret Twojej sztuki: jakie czary odprawiasz nad tymi grafikami, że "są takie piękne"? Co poradziłabyś graczom, którzy chcieliby poprawić swoją technikę wykonywania ramek?
Pozdrowienia dla Akayli! C: To miłe usłyszeć coś takiego o swoich pracach, jednak jedyne co mogę powiedzieć to to, że chcę by podobało się one zamawiającym i wkładam w nie choć trochę serca. Jeśli chodzi o graczy - nie czuję się dobrą osobą do udzielania rad. Jeśli już jednak miałabym coś powiedzieć - nie próbujcie niczego na siłę. Tutoriale i porady grafików są dobre, ale stąpając po czyichś śladach ani się go nie wyprzedzi, ani nie pozna długości własnego kroku. Warto zamiast zgapiać - poznać narzędzia oraz efekty niektórych metod i spróbować złożyć z nich coś od siebie. Nawet jeśli nie będzie to za piękne na początku, to i tak będzie miało wartość naszej pracy i inwencji twórczej, a poza tym pozwoli nam wyrobić sobie nasz własny zmysł graficzny i styl. No i bądźmy szczerzy - nie wszyscy lubią grafikę, nie wszyscy mają do niej dryg. Nie znaczy to, że nie mają ćwiczyć, ale zawsze będą lepsi i gorsi - nie należy do tego przywiązywać większej uwagi. Ważne, by nam ta robota sprawiała frajdę. C:
Próbowałaś kiedyś tworzyć gify smoków? Nie marzył Ci się nigdy Panel Grafika?
Raz jeden spróbowałam i była to kompletna porażka. Powód? Nie mam NAJMNIEJSZEJ wyobraźni, jeśli chodzi o światłocień. Proporcje anatomiczne też nie są moją mocną stroną. Być może trudno uwierzyć, ale tragicznie rysuję. Weźmy też pod uwagę, że przez ponad rok pracowałam na 10-letnim komputerze stacjonarnym, a tabletu nigdy nie miałam w rękach. Tak więc nie mam najmniejszych szans na jego zdobycie Panelu, nie ma sensu marzyć o czymś, co jest kompletnie poza moim zasięgiem 8D. Jest wielu zdolnych Grafików przed którymi chylę czoła, wariantów Ci u nas dostatek.
Próbowałaś kiedyś tworzyć gify smoków? Nie marzył Ci się nigdy Panel Grafika?
Raz jeden spróbowałam i była to kompletna porażka. Powód? Nie mam NAJMNIEJSZEJ wyobraźni, jeśli chodzi o światłocień. Proporcje anatomiczne też nie są moją mocną stroną. Być może trudno uwierzyć, ale tragicznie rysuję. Weźmy też pod uwagę, że przez ponad rok pracowałam na 10-letnim komputerze stacjonarnym, a tabletu nigdy nie miałam w rękach. Tak więc nie mam najmniejszych szans na jego zdobycie Panelu, nie ma sensu marzyć o czymś, co jest kompletnie poza moim zasięgiem 8D. Jest wielu zdolnych Grafików przed którymi chylę czoła, wariantów Ci u nas dostatek.
Opowiedziałaś nam już co nieco o grafice. Czym jeszcze się interesujesz, czym zabijasz czas?
Czytam, czytam, czytam, gram w PBFy. Lubię też dobre kino i muzykę. Generalnie nie mam wielu hobby, bo i niewiele czasu mi na nie obecnie zostaje (;
Chciałabyś coś dodać od siebie na koniec? Kogoś pozdrowić?
Jedynie tyle, że mam nadzieję iż nie zanudziłam nikogo swoimi wywodami 8D. Jeśli mogę - pozwolę sobie pomachać do Ariedale, Chodniczki, Renci, Morgotha, Karasis, Xpopa, Absolluta i Smo. C:
Dziękuję ślicznie!
Ja również! (;Redaktor Naczelna Catherinne_ |
Ja również pozdrawiam, Wiedźmo (;
OdpowiedzUsuńMachasz do Smo, a może to Krystian Grej? :C
OdpowiedzUsuńCóż, jeśli Smo przeszła na skórzaną stronę mocy... 8D
OdpowiedzUsuńSię waćpanna nie śmiej, bo Cię poszczuję fragmentem o podniecającej woni żelu pod prysznic i przestanie być wesoło! 8D
OdpowiedzUsuńOj tam, to tania przeróbka efektu Axe, nie ma się czego bać ;p.
OdpowiedzUsuń