557: Wasze pomysły na lepsze NWD 23: Zaraza i Głód
"Ogólna idea pomysłu: wprowadzenie do gry Smoków Zarazy i Głodu, by wraz ze Smokiem Wojny i Śmierci stanowiły czwórkę Smoków Apokalipsy.
Na początek słowo wstępu w postaci cytatu z Apokalipsy św. Jana:„I widziałem, gdy otworzył Baranek jedną z owych pieczęci, i słyszałem jedno ze czterech zwierząt mówiące, jako głos gromu: Chodź, a patrzaj!
Zwycięzca:
I widziałem, a oto koń biały, a ten, który na nim siedział, miał łuk, i dano mu koronę, i wyszedł jako zwycięzca, ażeby zwyciężał.
Wojna:
A gdy otworzył wtórą pieczęć, słyszałem wtóre zwierzę mówiące: Chodź, a patrz!
I wyszedł drugi koń rydzy; a temu, który na nim siedział, dano, aby odjął pokój z ziemi, a iżby jedni drugich zabijali, i dano mu miecz wielki.
Głód:
A gdy otworzył trzecią pieczęć, słyszałem trzecie zwierzę mówiące: Chodź, a patrzaj! I widziałem, a oto koń wrony, a ten, co na nim siedział, miał szalę w ręce swojej.
I słyszałem głos z pośrodku onych czworga zwierząt mówiący: Miarka pszenicy za grosz, a trzy miarki jęczmienia za grosz; a nie szkodź oliwie i winu.
Śmierć:
A gdy otworzył czwartą pieczęć, słyszałem głos czwartego zwierzęcia mówiący: Chodź, a patrzaj!
I widziałem, a oto koń płowy, a tego, który siedział na nim, imię było Śmierć, a Otchłań mu towarzyszyła; i dana im jest moc nad czwartą częścią ziemi, aby zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez zwierzęta ziemskie.”" ~ wstęp do tematu.
Na początek słowo wstępu w postaci cytatu z Apokalipsy św. Jana:„I widziałem, gdy otworzył Baranek jedną z owych pieczęci, i słyszałem jedno ze czterech zwierząt mówiące, jako głos gromu: Chodź, a patrzaj!
Zwycięzca:
I widziałem, a oto koń biały, a ten, który na nim siedział, miał łuk, i dano mu koronę, i wyszedł jako zwycięzca, ażeby zwyciężał.
Wojna:
A gdy otworzył wtórą pieczęć, słyszałem wtóre zwierzę mówiące: Chodź, a patrz!
I wyszedł drugi koń rydzy; a temu, który na nim siedział, dano, aby odjął pokój z ziemi, a iżby jedni drugich zabijali, i dano mu miecz wielki.
Głód:
A gdy otworzył trzecią pieczęć, słyszałem trzecie zwierzę mówiące: Chodź, a patrzaj! I widziałem, a oto koń wrony, a ten, co na nim siedział, miał szalę w ręce swojej.
I słyszałem głos z pośrodku onych czworga zwierząt mówiący: Miarka pszenicy za grosz, a trzy miarki jęczmienia za grosz; a nie szkodź oliwie i winu.
Śmierć:
A gdy otworzył czwartą pieczęć, słyszałem głos czwartego zwierzęcia mówiący: Chodź, a patrzaj!
I widziałem, a oto koń płowy, a tego, który siedział na nim, imię było Śmierć, a Otchłań mu towarzyszyła; i dana im jest moc nad czwartą częścią ziemi, aby zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez zwierzęta ziemskie.”" ~ wstęp do tematu.
Smoki Zarazy i Głodu to pomysł autorstwa Dragon Night* i Spiki. Temat ciągle pozostaje nieco niedopracowany i nie może się pochwalić nadmiarem gifów, ale sama idea jest świetna i warta uwagi.
Smoki Zarazy i Głodu miałyby być żywiołami podstawowymi. Ale nie takimi znowuż zwykłymi. Można byłoby je przygarnąć tylko posiadając nowy przedmiot - Oko Plagi. W Ekwipunku, obok Oka, byłby przycisk taki jak np. przy Eliksirze Dylatacji Czasu. Otwieramy Oko i ka boom! Po kliknięciu w Przygarnij mamy odpowiedzi TYLKO dla wspomnianych wyżej smoków i Smoka Śmierci. A oprócz tego wzrasta szansa znalezienia SZEP-u.
No dobrze. Ale co to byłaby za zabawa, gdybyśmy z tytułu otwarcia Oka ponosili tylko korzyści? Osobiście sądzę, że żadna. Więc oprócz tego, o czym wspomniałam wyżej i jeszcze napomknę niżej, otwarcie Oka powoduje zmniejszenie się zdrowia wszystkich naszych smoków do 50%, o ile wcześniej nie miało ono niższej wartości. Oczywiście w każdej chwili możemy ów efekt znieść w dokładnie taki sam sposób, w jaki go wywołaliśmy.
No, to na tyle, jeśli idzie o sposób zdobycia. Proste, łatwe i przyjemne (no dobrze, może nie do końca). A teraz o samych smokach. Obecnie oba mają po jednym wariancie wyglądu.
Zaraza autorstwa Ulven Fenrir:
Głód autorstwa Dragon Night*:
Ataki i zdolności specjalne są w porządku. Klimatyczne i z sensem. Da się wyobrazić sobie efekt ich użycia, co w przypadku niektórych mocy magicznych istniejących już na Hodowli żywiołów jest nieco trudne do zrobienia.
Nieco gorzej z historiami i charakterystykami. Pojawiają się błędy interpunkcyjne, a legendy o powstaniu gadów nie intrygują czytelnika. Ale nie to jest najważniejsze, czyż nie? Zwłaszcza, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że temat założono w 2012 roku. Te w gruncie rzeczy drobne niedociągnięcia przy odrobinie dobrych chęci ze strony komentujących i autorów można łatwo poprawić.
Tym, co jeszcze przemawia za żywiołami jest nowa opcja w Akcjach i Zdarzeniach. Twierdza Jeźdźców. Byłaby to lokacja, która pokazuje się tylko i wyłącznie po otwarciu Oka Plagi. Umożliwiałaby wylosowanie daru jednego z Jeźdźców Apokalipsy. Przy czym, owa loteria może nieść ze sobą skutki zarówno pozytywne, jak i negatywne, w sumie po sześć na każdego Jeźdźca. Opcja byłaby dostępna po jednym razie na każde posiadane Oko. W praktyce znaczy to, że po jej użyciu tracilibyśmy przedmiot.
Ważniejsze zyski, jakie można uzyskać korzystając z opcji to:
- komplet Płomiennej Zbroi albo innej, cennej,
- komplet Ostrzy Ofiarnych,
- odporność na otrzymywanie obrażeń w walce podobna jak po założeniu Płomiennej Zbroi,
- otrzymanie 2-3 milionów srebra.
Powyższe to najrzadsze dary, które można byłoby otrzymać od Jeźdźców. Oprócz tego jednak autorki przewidziały jeszcze sporo możliwych i dotkliwych negatywnych skutków losowania. Wprawdzie szansa na poniesienie jakiejkolwiek straty wynosi jedynie 20%, ale nie ma wewnętrznego podziału na rzadziej i częściej spotykane, jaki istnieje w przypadku zysków.
Wśród najgorszych negatywnych skutków należy wymienić:
- spadek punktów pojedynku wszystkich posiadanych smoków o milion,
- jeśli gracz posiada Smoka Wojny, jego żywioł zostaje zmieniony na dowolny inny, zwykły,
- strata któregoś ze smoków (zmieniłby się on w Dzikiego Smoka),
- spadek zdrowia i zmęczenia wszystkich smoków i brak możliwości uleczenia, bądź znikome skutki karmienia przez dłuższy okres czasu (roboczo przyjęto miesiąc),
- brak efektów przy treningach lub słabe powodzenie w walkach przez dłuższy okres czasu (roboczo przyjęto miesiąc),
- utrata całego posiadanego srebra.
Nim więc skorzystałoby się z Twierdzy Jeźdźców, wypadałoby się poważnie zastanowić, czy pragnie się takiego ryzyka. Dzięki temu opcja dostarcza dreszczyku emocji.
A co na to gracze? Większość dotychczasowych opinii jest za, ale nie ma ich zbyt wiele. Jak wspomniałam na samym początku, idea jest świetna. Sam temat, niestety, stał się nieco zapomniany. Miejmy nadzieję, że szybko powróci do łask.
Bardzo ciekawa stronka i mega dużo fajnych rzeczy.
OdpowiedzUsuńSerdecznie gratuluję i pozdrawiam autorów.
Here is my web-site :: moderowany