Gazetka iNightwood
  • Strona Główna
  • Co i kiedy?
  • Nasza Ekipa
    • Rekrutacja
    • Kontakt
    • Autorzy iNightwood
  • Smok miesiąca
  • Poradniki graficzne

837: Od zera do bohatera, czyli nightwoodowy Ragnarök w paru zdaniach

Mijały dni, nawet tygodnie, a my wciąż przeglądaliśmy ze znudzeniem karty Zgromadzenia w poszukiwaniu czegoś, na czym moglibyśmy zawiesić oko. Najbardziej interesująca nas, Mała Scena, ginęła pod tonami kurzu, co jakiś czas wyłaniając się spod nich w celu zaprezentowania kolejnej odsłony znanych wszystkim, renomowanych konkursów. Nic nowego! Chłodnej, styczniowej nocy roku pańskiego 2013 nasza chęć wciśnięcia swoich kilku groszy w historię tej części forum osiągnęła apogeum – tak rozpoczęła się praca nad „Zapowiedzią Ragnaröku”, o której chcemy Wam dziś opowiedzieć.


A groszy było dziewięć…

Jak sugeruje nazwa – inspiracji przyszło nam szukać na dalekiej północy. W ruch poszły wszelkie źródła; począwszy na sagach, na ludowych przyśpiewkach cudem zachowanych skończywszy. Na analizie obszernego materiału upłynęło wiele miesięcy, aż w końcu dało się mówić o spójnej, wielowątkowej fabule w całości opartej na skandynawskich podaniach, wierzeniach i folklorze. Czy zastanawialiście się, co byście zrobili, gdybyście mogli wcielić się w rolę walecznych, wczesnośredniowiecznych wojowników? Gdyby dane Wam było cofnąć się w czasie i uczestniczyć w zadaniu, którego ciężar na wasze barki złożył cały północny panteon? Proponujemy wcielenie się w role bohaterów wikińskiego świata, którym przyszło przeprawić się przez Dziewięć Światów zakotwiczonych w koronie i korzeniach wielkiego drzewa Yggdrasil, w celu rozwikłania pewnej bardzo niepokojącej zagadki…

Ale ja nie umiem pisać!

Zgodnie z ideą uchylania rąbka tajemnicy, pragniemy zaznaczyć, że konkurs, o którym Wam opowiadamy, będzie miał charakter RPG. Umiejętności literackie każdego uczestnika zostaną docenione – niemniej nie liczcie jeno na długaśne opisy! W celu urozmaicenia rozgrywki i wyegzekwowania od graczy posługiwania się umiejętnościami strategicznymi oraz konstruktywnym myśleniem, opracowaliśmy bogaty wachlarz zadań, tak głównych, fabularnych, jak i pobocznych, których pojawienie się w rozgrywce zależeć będzie wyłącznie od dociekliwości i woli graczy. Dla ułatwienia ich wykonywania i poruszania się po świecie gracze będą dysponowali dokładnymi mapami światów, a nawet lokacji, które – poza plastycznymi opisami – pozwolą poruszać się po wysyconym mitologią świecie z lepszą orientacją, oraz czerpać więcej korzyści z otoczenia. Poza tym, wykonywanie określonych zadań, koniecznych do ukończenia rozgrywki, zostanie ubarwione przepięknymi obrazkami, wykonanymi na nasze zamówienie przez nightwoodowych grafików.

Wszyscy tacy sami.

Nieprawda. Zdajemy sobie sprawę, że większość tego typu konkurs
ów – pozornie - daje więcej możliwości przy tworzeniu postaci. Celem uniknięcia podobieństw kreowanych przez graczy bohaterów, naszykowaliśmy system rozwoju postaci, który oferuje bogaty wachlarz takich umiejętności, które pozwolą na personalizację jednostki, jednocześnie zmniejszając możliwość powtórzenia się tych samych cech u kilku bohaterów do możliwego minimum – oczywiście w granicy klimatycznej przyzwoitości przedstawianego przez nas świata. System ten pozwoli Wam na kreację unikalnych charakterów już na samym początku rozgrywki, jak i na rozwijanie ich cech oraz umiejętności w miarę postępu fabuły. Doskonale wiemy, że najwięcej radości daje możliwość pokierowania bohaterem, w

 którego rozwój możemy jak najwięcej ingerować, dlatego też dajemy Wam możliwość wyboru najprzeróżniejszych umiejętności i cech, które pozwolą dopasować wikinga do potrzeb i upodobań każdego uczestnika. Przy rozważnym dobraniu statystyk i profesji, będzie możliwość pokierowania rozwojem postaci w taki sposób, by na późniejszym etapie rozgrywki mieć dostęp do unikalnych opcji i rozwiązań w grze, w których pojawi się możliwość wykorzystania nabytych umiejętności i wykazania się tym, czym specjalizuje
 się Wasza postać, dając tym samym okazję do uzyskania przewagi nad rywalami. Zaliczać się do nich będą przede wszystkim potyczki i starcia, do których niechybnie dojdzie w czasie wędrówki poprzez Dziewięć Światów. Bo któż, mając taką możliwość, nie chwyciłby topora?


To się może przydać – wezmę.


Szeroko pojęta interakcja ze światem, w którym będą znajdować się bohaterowie będzie odgrywała znaczącą rolę nie tylko w urozmaiceniu gry. Każdy dobrze wie, że wykazywanie się sprytem jest najlepszą drogą do tego, by coś osiągnąć, a nie jest to wcale proste, gdy kilkanaście osób nieustannie będzie deptać nam po piętach. Przemierzając drogę wiodącą przez Dziewięć Światów będziecie mieli okazję natknąć się na przeróżne rośliny, rozsiane po zakamarkach otoczenia. W Waszym interesie będzie, czy zechcecie je wziąć, czy zostawić tak, jak je zastaliście; warto jednak zaznaczyć, że przy zebraniu odpowiednich ilości i gatunków roślin mogą czekać Was ogromne korzyści, a jako, że ich ilość jest ograniczona, z pewnością niejednokrotnie dojdzie do ścigania się o pierwszeństwo przy zrywaniu niewinnie rozsianych tu i ówdzie krzaczków. Barwne opisy, którymi zostaniecie uraczeni będą aż prosiły się o to, byście wyciągnęli z nich coś więcej; jeśli więc spostrzeżesz w nich coś ciekawego - nie krępuj się tego zbadać, bo może okazać się, że szybko zostaniesz ubiegnięty. Zebrane przedmioty bardzo często mogą przydać się w podbramkowych sytuacjach, a eliksiry, które stworzycie z wcześniej zerwanych roślin niejednokrotnie uratują Waszym wikingom skórę. Jak wspomnieliśmy wcześniej - swobodę wyboru stawiamy bardzo wysoko, dlatego nikt nie będzie zmuszany do wcielania się w rolę alchemika; jeśli uznasz, że Twoja postać doskonale radzi sobie bez żadnego wspomagania, będziesz miał możliwość wymienienia zebranych przedmiotów na srebro bądź przedmioty - w zależności od rodzaju znaleziska - mniej lub bardziej wartościowe.



Trud i znój będzie nagrodzony.

Jako głosi wyżej zamieszczona maksyma – każdy, kto zechce odejść z pustymi rękami, będzie musiał się poważnie natrudzić, bowiem zadaniem konkursu jest nie tyle oglądanie potyczek graczy i docenienie zwycięzcy, co wymuszenie zaangażowania i jego wynagrodzenie. Od Was więc zależy, z jaką ilością nagród grę ukończycie. Wspomniane wcześniej opisy stanowią kopalnię skarbów – jesteście spostrzegawczy i potraficie czytać ze zrozumieniem? Z pewnością wydobędziecie z nich masę różnorodnych przedmiotów, które w różnych ilościach powędrują do waszych ekwipunków. Posłużą, jak zostało wspomniane, do wykonania innych przedmiotów, bądź zostaną wymienione na swoje odpowiedniki w Nightwood,

 tym samym dołączając do puli znalezionego przez Was srebra i innych fantów, które przygotowaliśmy. Pula nagród na ten moment zostaje owiana mgłą tajemnicy; dość powiedzieć, że sporo przewyższa ona kwotę, jaką wyłożyliśmy w prowadzonym przez nas konkursie graficznym, a na ten moment wynosi ona 80 000 000 sztuk srebra i rośnie nieustannie. Czeka Was również, poza niezliczonymi składnikami szkoleniowymi, przedmiotami i srebrem, nagroda niespodzianka.


Pozdrawiamy,
Karasis i Morgoth

0 komentarze:

Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.

Nowszy post Strona główna Starszy post
Subskrybuj: Komentarze do posta (Atom)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Informacja

Czekając na powrót Nightwood zapraszamy do lektury naszych archiwalnych artykułów, które świetnie uwieczniły niepowtarzalny klimat tej społeczności. : )

Najgorętsze w tym miesiącu

  • 999: 10 lat Nightwood - historie graczy
    Nocny Las w tym roku świętuje dziesiąte urodziny. Z tej okazji zapytałam kilku jego najstarszych mieszkańców - osoby będące tutaj niem...
  • 563: Smoki poza NWD: Smoki w heraldyce polskiej
    Co przychodzi nam do głowy, gdy myślimy "smok"? Fantastyka, zianie ogniem, potęga, magia, legenda, potwór, towarzysz, sesje rpg, b...
  • 515: Temat Miesiąca: Najwaleczniejsze smoki Nightwood
    Screen został zrobiony podczas tworzenia artykułu, jest więc nieaktualny. Tysiące sztuk srebra wydane na szkolenia, akademię, k...
  • 725: Wielkie Arkana - Karty Tarota: Ciekawostki o kartach cz. I
    W związku z konkursem graficznym organizowanym przez ekipę Nightwood ( kliknij, aby przejść do tematu na forum ) prezentuję Wam krótki spis...
  • 864: (Nie)kończąca się przerwa techniczna gry
    Na pewno większość dobiegły już słuchy, że początkowo krótka przerwa techniczna w działaniu Nightwood miała mieć miejsce w nocy z soboty n...
  • 156: Smoczy Graficy 1: Zmora
    Smocze Gify Zmory Pierwszy gif wykonany w Photoshopie Wielu z Was, w tym osobiście ja, bardzo podziwia pr...
  • 451: Wasze pomysły na lepsze NWD 20: Smoczy Tytani kontra Arcysmoki
    Jest to pierwszy artykuł Spiki . Witamy w zespole :) Smoczy Tytani kontra Arcysmoki Wśród wielu pomysłów na nowe żywioły mające uprz...
  • 196: Żywioły i smocze łupy 16: Smok Natury i Niezapominajki
    Żywioł Tygodnia: Smok Natury  Jeden z podstawowych i pierwszych żywiołów na Nightwood. Gadzinę stworzoną przez Gilfuina, wystarczy pr...
  • 886: Dlaczego jedna z nazw Smoka Świetlika jest błędna? Noc Kupały a Noc Świętojańska - krótkie wyjaśnienie.
    Korzystając z zainteresowaniem Nocą Kupały, związanego z wprowadzeniem nowego żywiołu zaczęłam dziś pisać artykuł na temat tego słowiań...
  • 850: Zrób to sam: Tworzenie ramki w GIMP-ie cz. 9 - cień pod smokiem
    Poprzednie części poradnika znajdziecie pod tymi odnośnikami: Część I - Instalacja i używanie pędzli Część II - Modyfikacje i różne spos...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Polecamy

Polecamy

.

.

Archiwum iNWD

  • ►  2019 (2)
    • ►  listopada 2019 (1)
    • ►  marca 2019 (1)
  • ►  2016 (1)
    • ►  maja 2016 (1)
  • ▼  2014 (234)
    • ►  listopada 2014 (18)
    • ►  października 2014 (4)
    • ►  września 2014 (14)
    • ►  sierpnia 2014 (30)
    • ►  lipca 2014 (37)
    • ►  czerwca 2014 (28)
    • ►  maja 2014 (14)
    • ▼  kwietnia 2014 (22)
      • 854: Elementy Nocnego Lasu pod lupą - Buka!
      • 853: Wywiad z Gryficą
      • 852: Łosieniowe metamorfozy - odcinek 1
      • 851: Paczuszka Pandory: słów kilka o szkoleniach
      • 850: Zrób to sam: Tworzenie ramki w GIMP-ie cz. 9 ...
      • 849: Minikonkurs: Lokalizacje pisanek oraz nagrody
      • 848: Minikonkurs: Wielkanocne polowanie na pisanki...
      • 847: Wielkanoc: życzenia oraz słomiane maszkary i ...
      • 846: Łosiełanowe Metamorfozy 1: Zgłoszenia
      • 845: Przegląd Top 150: Miejsca 141-150
      • 844: Lista kandydatów do głosowania na Smoka Kwietnia
      • 843: Forumowe Sensacje 7
      • 842: Zgłoszenia do głosowania na Smoka Kwietnia
      • 841:Informacje o zgłoszeniach do głosowania na Smo...
      • 840: Kocia Edukacja: Garść ciekawostek i zmiany na...
      • 839: Kreatywnie!, czyli uwaga na palce!
      • 838: Wasze pomysły na lepsze NWD: Handluj z tym!
      • 837: Od zera do bohatera, czyli nightwoodowy Ragna...
      • 836: Elementy Nocnego Lasu pod lupą: Zioła dwóch ś...
      • 835: Kącik Kupiecki: Rubinowe szaleństwo i jego pr...
      • 834: Kamienna Gazetka iStone - kwietniowe głazy
      • 833: Wywiad z cztery_pe
    • ►  marca 2014 (20)
    • ►  lutego 2014 (27)
    • ►  stycznia 2014 (20)
  • ►  2013 (319)
    • ►  grudnia 2013 (30)
    • ►  listopada 2013 (22)
    • ►  października 2013 (32)
    • ►  września 2013 (29)
    • ►  sierpnia 2013 (32)
    • ►  lipca 2013 (29)
    • ►  czerwca 2013 (20)
    • ►  maja 2013 (25)
    • ►  kwietnia 2013 (21)
    • ►  marca 2013 (28)
    • ►  lutego 2013 (29)
    • ►  stycznia 2013 (22)
  • ►  2012 (441)
    • ►  grudnia 2012 (29)
    • ►  listopada 2012 (20)
    • ►  października 2012 (20)
    • ►  września 2012 (30)
    • ►  sierpnia 2012 (35)
    • ►  lipca 2012 (40)
    • ►  czerwca 2012 (45)
    • ►  maja 2012 (38)
    • ►  kwietnia 2012 (45)
    • ►  marca 2012 (74)
    • ►  lutego 2012 (64)
    • ►  stycznia 2012 (1)

  .

  .

Serie artykułów

  • Głosowanie na Smoka Miesiąca (104)
  • Leśne Wieści (85)
  • Zrób to sam (71)
  • wywiad (57)
  • Paczuszka Pandory (55)
  • Wasze pomysły na lepsze NWD (47)
  • Od Ekipy iNightwood (44)
  • Kocia Edukacja (42)
  • Leśne opowieści (42)
  • Oceny Smoczych Ramek (33)
  • Wakacje z iNightwood (28)
  • temat miesiąca (27)
  • Artykuły okazjonalne (24)
  • Pod redakcyjną lupą (24)
  • Smoki poza NWD (23)
  • Nasze Klany (22)
  • Żywioły i smocze łupy (22)
  • Przeminęło z wiatrem (21)
  • Spojrzenie na krzykopudło (17)
  • te pożądane trofea (17)
  • Smoczy Graficy (16)
  • Z zakurzonych kart Zgromadzenia (16)
  • inne (14)
  • Podsumowanie miesiąca (12)
  • Forumowe sensacje (11)
  • O mnie i o Tobie (11)
  • Zza kulis Małej Sceny (10)
  • Kreatywnie! (9)
  • Pokuciowe Metamorfozy (9)
  • Gotowe ramki (8)
  • Klany na Zgromadzeniu (8)
  • Dokoła Nocnego Lasu (6)
  • Kącik Kupiecki (6)
  • kronika poszukiwań Cath (6)
  • warsztaty literackie (6)
  • Elementy Nocnego Lasu pod lupą (5)
  • Kącik Muzyczny (5)
  • Nietypowe nightwoodowe pasje (5)
  • Ramkowe metamorfozy (4)

.

Chrome Pointer

Artykuły wg. autorów

  • Catherinne_ (334)
  • Cerro (56)
  • Lady Adria (48)
  • Akayla (47)
  • Shining Night (45)
  • Smocza pani (44)
  • Rołdż (41)
  • Miij (38)
  • Entomologia (33)
  • Zetiri (30)
  • Spika (29)
  • Kot Kreskowy (24)
  • K R I S (22)
  • Averris (19)
  • nimfaEri (17)
  • Aszli (15)
  • -Sith- (13)
  • Border. (13)
  • The*Darkness (12)
  • Elsa96 (11)
  • FanOfTill (11)
  • Bredzisz (10)
  • Excited (8)
  • Alruna Septim (7)
  • Kodokuna Neko (6)
  • Paweto (6)
  • Narkotyk. (5)
  • Nerwofil (4)
  • Szpon (4)
  • woofcio (4)
  • Finito (3)
  • Scarlatto. (3)
  • Zenida (3)
  • Donast. (2)
  • Hao Asakura (2)
  • Hyden (2)
  • Liza (2)
  • Magpie. (2)
  • Maxine (2)
  • Blizzard (1)
  • Karasis (1)
  • Smok (1)
High Quality Blogger Templates
Copyright © 2012 Gazetka iNightwood - and Free Blogger Templates.