Gazetka iNightwood
  • Strona Główna
  • Co i kiedy?
  • Nasza Ekipa
    • Rekrutacja
    • Kontakt
    • Autorzy iNightwood
  • Smok miesiąca
  • Poradniki graficzne

497: Pod redakcyjną lupą: Clash of Heroes

Tytuł: Clash of Heroes
Gatunek: cRPG, logiczna, strategia turowa
Wymagania sprzętowe:  Procesor Core 2 Duo 2 GHz, 1 GB RAM (2 GB dla Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 lub lepsza), 1.6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe



Gra pierwotnie była dostępna jedynie na konsole, niedawno jednak pojawiła się jej wersja na PC. W styczniu można ją było kupić wraz z miesięcznikiem CD Action. Do działania wymaga konta w Steam.

O grze
Gra oferuje dwa tryby rozgrywki - singleplayer i multiplayer. Osobiście uważam, że multi daje zdecydowanie więcej satysfakcji. W trybie singleplayer mamy do dyspozycji kampanie i pojedynki. Pojedynki są opcją zbędną, chyba że ktoś chce poćwiczyć taktykę, nie tracąc twarzy na multi. Komputer nie jest w tej grze zbyt wymagającym przeciwnikiem.

Za to kampanie wciągają, pomimo swej prostoty. Przemieszczamy się po planszach, napotykając na swojej drodze zadania główne i poboczne, jak na RPG przystało. Zadania poboczne nie są zbyt dobrze rozbudowane, właściwie każdorazowo chodzi tylko o to, żeby wygrać jakąś walkę. Zadania główne mają nieco więcej wariantów. Czasem trzeba gdzieś dojść, innym razem walczyć, ale na podwyższonym poziomie trudności. W pierwszych dwóch kampaniach pojawiły się też zagadki logiczne na mapach. Miłe urozmaicenie. Zdecydowanie najciekawszymi elementami kampanii były Bitwy- Zagadki i Ukryte Jednostki.

Pojedynki w tej grze są nadzwyczaj ciekawe- stanowią skrzyżowanie układanek z Puzzle Questa z bitwami z Heroes of Might and Magic. Zasady są łatwo przyswajalne - pole bitwy jest podzielone na dwie połowy, górną i dolną. W kampaniach gracz domyślnie otrzymuje dolną połowę. Naszym zadaniem jest doprowadzić do zera pasek hp przeciwnika, zanim on zdoła zrobić to z naszym. W tym celu układamy jednostki w pionowe lub poziome rzędy, najczęściej po trzy każdy. Rząd pionowy to rząd atakujący, poziomy tworzy mur. Można przesuwać tylko te jednostki, które znajdują się na końcu losowo ułożonych, pionowych rzędów. Można też usuwać jednostki znajdujące się wewnątrz rzędów i warto to robić. Dlaczego? W każdej turze mamy do dyspozycji trzy ruchy. W praktyce może ich być jednak znacznie więcej. Za każde samoistne połączenie się jednostek dostajemy dodatkowy ruch. Na przykład, usuwamy jedną jednostkę, w wyniku czego tworzy się formacja atakująca i z miejsca odzyskujemy ruch stracony na usuwanie jednostki. Podobnie jest, jeśli zdarzy nam się ułożyć jednocześnie mur i formację atakującą. Jednostki atakujące muszą odczekać kilka tur - tak zwaną "szarżę"- po czym podejmują próbę przebicia się do Strefy Wroga (linia za  nieprzyjacielskimi oddziałami). Jeśli im się powiedzie, z paska przeciwnika zostanie odjęte tyle hp, ile siły miała atakująca jednostka w chwili uderzenia. Kiedy na naszym polu zaczyna brakować jednostek, wzywamy posiłki. I tak aż pasek hp którejś ze stron spadnie do zera. To w wielkim skrócie.

Pojedynki za każdym razem są inne, bo jednostki własne i wroga są generowane losowo. Wyjątek od tej reguły stanowią Bitwy - Zagadki, gdzie wojska obu stron za każdym razem wyglądają tak samo. W tym rodzaju bitew chodzi o to, by w przeciągu jednej tury zmieść z powierzchni ziemi jednostki wroga. Niektóre z zagadek wymagają sporo myślenia i samodzielne ich rozwiązanie daje wiele satysfakcji (oraz często pozwala na odblokowanie artefaktu).

 Każda frakcja ma do dyspozycji różne zestawy jednostek - nieskończoną liczbę jednostek podstawowych trzech rodzajów i ograniczoną liczbę jednostek Elitarnych i Legendarnych. Jednostki Elitarne i Legendarne dysponują unikalnymi zdolnościami, które powiększają pole do manewru podczas walki. Jednostki spotykamy podczas rozgrywki. Zazwyczaj same przystępują do nas na służbę. Oddziały Elitarne i Legendarne trzeba od czasu do czasu uzupełniać, rekrutując jednostki w siedliskach. Jednostki Ukryte to jednostki Elitarne bądź Legendarne, których nie spotkamy na mapie i możemy uzyskać dostęp do nich tylko poprzez znalezienie ich siedliska. Dopiero kiedy odblokujemy je w trybie przygody, otrzymamy do nich dostęp w pojedynkach, obojętnie, z komputerem czy sieciowych. Od innych jednostek różnią się jeszcze tym, że zazwyczaj mają nieco słabsze statystyki i przydatniejszą zdolność specjalną.

W tym przypadku jednostki Elitarne to te trzy w drugiej pionowej kolumnie, Legendarne są w trzeciej, a jednostka Ukryta to Jednorożec.

Podczas rozgrywki zdobywamy doświadczenie. Otrzymuje je nasz bohater i jego jednostki. Wraz ze wzrostem poziomu, rosną statystyki jednostek i punkty wytrzymałości bohatera. Bohater może awansować maksymalnie na dziesiąty poziom, jednostki na piąty.

                                                   Koniec walki z najłatwiejszym bossem.

Każda kampania kończy się walką z bossem. Za wyjątkiem bossa z pierwszej kampanii, walki te wymagają sporo cierpliwości i myślenia. Zdecydowanie najtrudniej było mi poradzić sobie z finałową walką z piątej kampanii.

Po co przechodzić kampanie, skoro multi daje więcej satysfakcji? Z kilku konkretnych powodów. Po pierwsze - przechodząc kampanie, odblokowujemy artefakty, których potem możemy używać w walkach na multiplayerze. Po drugie - przy odrobinie zaangażowania zyskujemy Ukryte Jednostki. A ponadto po przejściu każdej kampanii otrzymujemy dodatkowego bohatera z rasy, którą graliśmy. Na uzyskanie tego wszystkiego rzecz jasna wystarczy przejść kampanie raz.

Na multiplayerze dostępne są dwa tryby - sieciowy i gorące krzesło. Gorące krzesło, to pojedynek jeden na jednego na tym samym komputerze. Tryb sieciowy zaś oferuje jeszcze jeden, odmienny rodzaj rozgrywki. Oprócz klasycznego pojedynku jeden na jeden, można rozpocząć walkę dwóch przeciw dwóm. Na rozpoczęcie takiego pojedynku trzeba często długo czekać, bo musi zebrać się aż czterech graczy, ale cierpliwość może się opłacić. Osoby walczące po jednej stronie pola walki muszą ze sobą współpracować i porozumiewać się bez słów, jedynie za pomocą sygnałów dawanych kursorem. Wygrana w taki pojedynku daje naprawdę dużo radości.

Fabuła
Akcja Clash of Heroes osadzona jest w Ashan - świecie znanym z gry Heroes of Might and Magic V. Rzecz ma miejsce kilkanaście lat przed wydarzeniami z HoMM V. Fabułę gry poznajemy podczas pięciu kampanii - gramy kolejno Sylvanem, Przystanią, Nekropolią, Infernem i Akademią. Pierwsza kampania to żadne wyzwanie. Gracz może na spokojnie zapoznać się z zasadami rządzącymi grą. Dopiero potem zaczynają się schody. Im dalej zajdziemy, tym więcej walk musimy odbyć, by móc zakończyć kampanię. Ostatecznie kampania Akademii składa się tylko i wyłącznie z pojedynków, co jest jedną z przyczyn dla których uznaję ją za najnudniejszą ze wszystkich.

Prowadzimy kolejno po jednym z piątki bohaterów. Za każdym razem znajduje się jeszcze jedna postać, która przemierza planszę u naszego boku. Osobom, które Heroesa V przeszły, postaci w większości nie powinny być obce. Grając Sylwanem, prowadzimy Anwen, u której boku podąża Findan. Potem Godryk...

Gra zaczyna się w elfim obozie w Lasach Irollan. Tam ma mieć miejsce spotkanie trzech rodów, które od ostatniej Wojny Krwawego Zaćmienia strzegły potężnego artefaktu- Ostrza Zniewolenia. Przedmiot dawał posiadaczowi moc kontrolowania demonów. Jednak piekielni wysłannicy Sheogh przerywają spotkanie. Głowy rodów giną, ich nastoletni potomkowie cudem uciekają, a artefakt gubi się. I tak wchodzimy w  intrygę, która odbija się na niemal całym Ashan.

Fabuła nie jest najmocniejszą stroną tej gry. Bardzo wciąga, to fakt, ale pod koniec daje się zauważyć dziury. Nie jest też zbyt długa - przejście gry razem z większością zadań pobocznych zajęło mi nieco ponad trzydzieści godzin. Jednakże nie da się ukryć, że ta gra to bardzo przyjemny zapychacz czasu.

Muzyka i grafika
Oprawa graficzna z mangi rodem. Niewątpliwie wykonana została dobrze, ale to, czy będzie się podobać, czy nie, pozostaje kwestią gustu. Niewątpliwie Ashan straciło przez to część swego pierwotnego klimatu. W muzyce często pojawiają się nieco tylko przerobione motywy z Heroesa V, trzeba jednak przyznać, że zostały dostosowane do oprawy graficznej i mile dopełniają obrazu. Mnie osobiście innowacyjna grafika i muzyka w pełni zadowalają. Sprawiają, że gra traci na napięciu i powadze, a to wielki plus, kiedy ktoś chce się nieco odprężyć.

Podsumowanie
 Przechodzenie dało mi sporo radości, ale zdecydowanie nie polecam tej gry osobom, które łakną mocnych wrażeń. Jest to pozycja obowiązkowa dla tych, którzy szukają niewymagającej nadmiaru wysiłku umysłowego rozrywki, która zajmuje i odpręża. Warto się też z tą grą zapoznać, gdy jest się fanem Heroesa V. Clash of Heroes to miła odskocznia od poważnych bitew, często wymagających wiele wysiłku, a jednocześnie dopełnienie wiedzy na temat postaci z HoMM V.

Przydatne linki
http://www.clash.acidcave.net/
http://www.gry-online.pl/gra.asp?ID=636
Akayla
Akayla

0 komentarze:

Twój komentarz będzie widoczny po akceptacji administratorki gazetki.

Nowszy post Strona główna Starszy post
Subskrybuj: Komentarze do posta (Atom)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Informacja

Czekając na powrót Nightwood zapraszamy do lektury naszych archiwalnych artykułów, które świetnie uwieczniły niepowtarzalny klimat tej społeczności. : )

Najgorętsze w tym miesiącu

  • 999: 10 lat Nightwood - historie graczy
    Nocny Las w tym roku świętuje dziesiąte urodziny. Z tej okazji zapytałam kilku jego najstarszych mieszkańców - osoby będące tutaj niem...
  • 563: Smoki poza NWD: Smoki w heraldyce polskiej
    Co przychodzi nam do głowy, gdy myślimy "smok"? Fantastyka, zianie ogniem, potęga, magia, legenda, potwór, towarzysz, sesje rpg, b...
  • 515: Temat Miesiąca: Najwaleczniejsze smoki Nightwood
    Screen został zrobiony podczas tworzenia artykułu, jest więc nieaktualny. Tysiące sztuk srebra wydane na szkolenia, akademię, k...
  • 725: Wielkie Arkana - Karty Tarota: Ciekawostki o kartach cz. I
    W związku z konkursem graficznym organizowanym przez ekipę Nightwood ( kliknij, aby przejść do tematu na forum ) prezentuję Wam krótki spis...
  • 864: (Nie)kończąca się przerwa techniczna gry
    Na pewno większość dobiegły już słuchy, że początkowo krótka przerwa techniczna w działaniu Nightwood miała mieć miejsce w nocy z soboty n...
  • 156: Smoczy Graficy 1: Zmora
    Smocze Gify Zmory Pierwszy gif wykonany w Photoshopie Wielu z Was, w tym osobiście ja, bardzo podziwia pr...
  • 451: Wasze pomysły na lepsze NWD 20: Smoczy Tytani kontra Arcysmoki
    Jest to pierwszy artykuł Spiki . Witamy w zespole :) Smoczy Tytani kontra Arcysmoki Wśród wielu pomysłów na nowe żywioły mające uprz...
  • 196: Żywioły i smocze łupy 16: Smok Natury i Niezapominajki
    Żywioł Tygodnia: Smok Natury  Jeden z podstawowych i pierwszych żywiołów na Nightwood. Gadzinę stworzoną przez Gilfuina, wystarczy pr...
  • 886: Dlaczego jedna z nazw Smoka Świetlika jest błędna? Noc Kupały a Noc Świętojańska - krótkie wyjaśnienie.
    Korzystając z zainteresowaniem Nocą Kupały, związanego z wprowadzeniem nowego żywiołu zaczęłam dziś pisać artykuł na temat tego słowiań...
  • 850: Zrób to sam: Tworzenie ramki w GIMP-ie cz. 9 - cień pod smokiem
    Poprzednie części poradnika znajdziecie pod tymi odnośnikami: Część I - Instalacja i używanie pędzli Część II - Modyfikacje i różne spos...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Polecamy

Polecamy

.

.

Archiwum iNWD

  • ►  2019 (2)
    • ►  listopada 2019 (1)
    • ►  marca 2019 (1)
  • ►  2016 (1)
    • ►  maja 2016 (1)
  • ►  2014 (234)
    • ►  listopada 2014 (18)
    • ►  października 2014 (4)
    • ►  września 2014 (14)
    • ►  sierpnia 2014 (30)
    • ►  lipca 2014 (37)
    • ►  czerwca 2014 (28)
    • ►  maja 2014 (14)
    • ►  kwietnia 2014 (22)
    • ►  marca 2014 (20)
    • ►  lutego 2014 (27)
    • ►  stycznia 2014 (20)
  • ▼  2013 (319)
    • ►  grudnia 2013 (30)
    • ►  listopada 2013 (22)
    • ►  października 2013 (32)
    • ►  września 2013 (29)
    • ►  sierpnia 2013 (32)
    • ►  lipca 2013 (29)
    • ►  czerwca 2013 (20)
    • ►  maja 2013 (25)
    • ►  kwietnia 2013 (21)
    • ▼  marca 2013 (28)
      • 524: Moje wspomnienia z Prima Aprillis w Nightwood
      • 523: Leśne Wieści: Użyszkodnik
      • 522: Zajrzyjmy na chwilę do redakcji iNightwood 4
      • 521: Wielkanoc w Nightwood i w prawdziwym świecie
      • 520: Wielkanocne życzenia od Redakcji iNightwood
      • 519: Paczuszka Pandory: Wiosenne śniegi - opinie g...
      • 518: Przeminęło z wiatrem 18: Lany Poniedziałek
      • 517: A może smokomiks? Spróbuj sam!
      • 516: Wywiad 28: Miij
      • 515: Temat Miesiąca: Najwaleczniejsze smoki Nightwood
      • 514: Dzień Wagarowicza
      • 513: Nowi sysopi, nowe i poprawione artykuły w Smo...
      • 512: Leśne Opowieści 23: Przybysz, część III
      • 511: Nerwofil 4: O BIELI
      • 510: Smoczy Graficy 15: Kisielowa
      • 509: Smoki poza NWD 12: Smok Świętego Jerzego
      • 508: Lista kandydatów do głosowania na Smoka Marca
      • 507: Zgłoszenia do głosowania na Smoka Marca 2013
      • 506: Informacja o zgłoszeniach do głosowania na Sm...
      • 505: Wywiad 27: Nazir5
      • 504: Wasze pomysły na lepsze NWD 21: Smok Drewna
      • 503: Paczuszka Pandory 12: Żaby w Nightwood
      • 502: Nasze Klany 18: Frost Empire
      • 501: Rołdż rozdaje nagrody! vol. 1
      • 500: Warsztaty literackie: Prolog, czyli zanim zac...
      • 499: Zajrzyjmy na chwilę do redakcji iNightwood 3
      • 498: Oceny Smoczych ramek - zgłoszenia
      • 497: Pod redakcyjną lupą: Clash of Heroes
    • ►  lutego 2013 (29)
    • ►  stycznia 2013 (22)
  • ►  2012 (441)
    • ►  grudnia 2012 (29)
    • ►  listopada 2012 (20)
    • ►  października 2012 (20)
    • ►  września 2012 (30)
    • ►  sierpnia 2012 (35)
    • ►  lipca 2012 (40)
    • ►  czerwca 2012 (45)
    • ►  maja 2012 (38)
    • ►  kwietnia 2012 (45)
    • ►  marca 2012 (74)
    • ►  lutego 2012 (64)
    • ►  stycznia 2012 (1)

  .

  .

Serie artykułów

  • Głosowanie na Smoka Miesiąca (104)
  • Leśne Wieści (85)
  • Zrób to sam (71)
  • wywiad (57)
  • Paczuszka Pandory (55)
  • Wasze pomysły na lepsze NWD (47)
  • Od Ekipy iNightwood (44)
  • Kocia Edukacja (42)
  • Leśne opowieści (42)
  • Oceny Smoczych Ramek (33)
  • Wakacje z iNightwood (28)
  • temat miesiąca (27)
  • Artykuły okazjonalne (24)
  • Pod redakcyjną lupą (24)
  • Smoki poza NWD (23)
  • Nasze Klany (22)
  • Żywioły i smocze łupy (22)
  • Przeminęło z wiatrem (21)
  • Spojrzenie na krzykopudło (17)
  • te pożądane trofea (17)
  • Smoczy Graficy (16)
  • Z zakurzonych kart Zgromadzenia (16)
  • inne (14)
  • Podsumowanie miesiąca (12)
  • Forumowe sensacje (11)
  • O mnie i o Tobie (11)
  • Zza kulis Małej Sceny (10)
  • Kreatywnie! (9)
  • Pokuciowe Metamorfozy (9)
  • Gotowe ramki (8)
  • Klany na Zgromadzeniu (8)
  • Dokoła Nocnego Lasu (6)
  • Kącik Kupiecki (6)
  • kronika poszukiwań Cath (6)
  • warsztaty literackie (6)
  • Elementy Nocnego Lasu pod lupą (5)
  • Kącik Muzyczny (5)
  • Nietypowe nightwoodowe pasje (5)
  • Ramkowe metamorfozy (4)

.

Chrome Pointer

Artykuły wg. autorów

  • Catherinne_ (334)
  • Cerro (56)
  • Lady Adria (48)
  • Akayla (47)
  • Shining Night (45)
  • Smocza pani (44)
  • Rołdż (41)
  • Miij (38)
  • Entomologia (33)
  • Zetiri (30)
  • Spika (29)
  • Kot Kreskowy (24)
  • K R I S (22)
  • Averris (19)
  • nimfaEri (17)
  • Aszli (15)
  • -Sith- (13)
  • Border. (13)
  • The*Darkness (12)
  • Elsa96 (11)
  • FanOfTill (11)
  • Bredzisz (10)
  • Excited (8)
  • Alruna Septim (7)
  • Kodokuna Neko (6)
  • Paweto (6)
  • Narkotyk. (5)
  • Nerwofil (4)
  • Szpon (4)
  • woofcio (4)
  • Finito (3)
  • Scarlatto. (3)
  • Zenida (3)
  • Donast. (2)
  • Hao Asakura (2)
  • Hyden (2)
  • Liza (2)
  • Magpie. (2)
  • Maxine (2)
  • Blizzard (1)
  • Karasis (1)
  • Smok (1)
High Quality Blogger Templates
Copyright © 2012 Gazetka iNightwood - and Free Blogger Templates.