933: Wasze pomysły na lepsze NWD: Rewolucja wyprawowa!
Od czasu eventu świętojańskiego, będącego chyba największą
aktualizacją gry w bieżącym roku, Zgromadzenie wypełniło się dyskusjami na
temat tego, co może pójść na następny ogień. Gorącą atmosferę – nie tylko z
powodu słonecznej, letniej aury – podsycał ponadto sam Gilfuin, zapowiadając
realizację różnych projektów. Pojawiły się przesłanki wskazujące na
zainteresowanie administratora:
- • wprowadzeniem nowego limitu na smoki (z opłatą w postaci srebra),
- • dodaniem do końca wakacji kolejnego żywiołu (gracze prześcigają się w propozycjach, który mógłby to być, o czym w iNightwood wielokrotnie już pisano).
18 lipca - można powiedzieć, że nagle, bo tuż po przejęciu
przez Spikę tematu z
pomysłem na Smoka Krwi - w centrum uwagi znalazł się kompletnie nieznany
jeszcze przed dwoma tygodniami projekt. A projekt to nie byle jaki, bo zakłada
gruntowne zmiany w jednej z najbardziej podstawowych opcji gry w Nightwood! Sam
zaś nowy żywioł stanowi niewielką część tego rozbudowanego wątku, i dość prostą
– szansa na zmianę chowańca w Krwawego Potwora istnieć miałaby po wysłaniu go
na odpowiednią wyprawę (analogicznie wręcz do Smoka Lodu). Cały „myk” kryje się
jednak w tych wyprawach…
System wypraw w Nightwood nie jest zbyt zawiły: wybieramy
krainę, lecące do niej smoki i czas trwania ich podróży. W zależności od
wybranego miejsca, bestie mogą znaleźć różnorodne łupy, a wśród hodowców szybko
rozeszły się wieści między innymi o tym, że Ziela Trytonów warto szukać nad
Zatoką, a na pustyni jest całkiem sporo piasku. Niektóre krainy, np. Sfera
Eteru, Oaza Anukis, Pole Bitwy czy Góry Północne, posiadają ograniczenia,
dlatego nie są dostępne na początku gry, inne są ukryte lub dostępne tylko o
określonej porze dnia (i nocy); mamy też wyprawy okazjonalne, związane z
odbywającymi się w Nightwood świętami i eventami. 18 października 2009 roku
dodano ponadto doświadczenie z wyprawy – im więcej spędzimy w danej krainie
godzin, tym wyższy (maksymalnie czwarty) jej poziom możemy osiągnąć, co przekłada
się na zwiększoną szansę znalezienia rzadkich artefaktów.
W żadnym wypadku nie można zarzucić, że struktura ta jest
nieciekawa lub wcale nie rozbudowana – jednakże po pewnym czasie wyprawy
przestają budzić zainteresowanie, traktuje się je dosyć pobieżnie, a wieloletni
gracze przyznają, że zdarza im się nawet nie czytać raportów o łupach. Stąd też
pomysł zmian.
Owe zmiany zakładają (dla jasności w punktach):
- 1. Stworzenie dla każdej wyprawy mniejszych lokacji
(np. Wrzosowiska, Nekropolia i Katedra na Starym Cmentarzu).
- • Dla kolejnych poziomów doświadczenia (0, 1, 2, 3 i 4) przewiduje się lokacje podstawowe, którym odpowiadałyby dotychczasowe łupy.
- • Dodatkowo dla każdego z poziomów od 1 do 4 dodano by nowe miejsca z bonusami, np. na srebro czy wybrane składniki szkoleniowe i specjalne. Taki zabieg ma na celu zwiększyć kontrolę hodowców nad poszukiwanymi przez ich bestie skarbami.
- • Niektóre z dodatkowych lokalizacji mogą być dostępne po uiszczeniu odpowiedniej opłaty (w srebrze lub rubinach), bądź strzeżone przez strażników (jak np. znane dotychczas Mauzoleum).
- • W wybranych miejscach podróżujące smoki mogą zmienić swój żywioł na Lód i Krew.
- • Każda kraina będzie posiadać od kilku do
kilkunastu mniejszych „podwypraw”.
- 2. Wszystkie lokacje – podstawowe i bonusowe – zostaną
przedstawione na mapach wypraw. Będą one interaktywne, co oznacza, że po
najechaniu kursorem myszy na dane miejsce, zostanie ono podświetlone, a w małej
ramce pokazana nazwa, krótki opis i dostępność. Po kliknięciu zaś będzie można
wybrać smoki i rozpocząć wyprawę.
- 3. Szybkie wysyłanie na stronie głównej umożliwi skierowanie
bestii do lokacji podstawowej odpowiadającej posiadanemu poziomowi danej
wyprawy.
- 4. Każde z miejsc zyskuje krótki opis, który pojawi się w grze w zakładce „Wyprawy” oraz
nieco bardziej rozbudowany do Smoczej Wiki.
- 5. W planach jest także dodanie trzech nowych krain, wybranych spośród najciekawszych dotychczasowych propozycji na forum – Zdziczałe Pola, Wielobarwne Kresy i Zaginione Miasto (z nowym strażnikiem: Duchem Pustki). Ich odblokowanie ma wymagać wcześniejszego odnalezienia na wyprawach wymaganej ilości fragmentów map. Oznacza to, że najwytrwalsi podróżnicy będą mogli zyskać dostęp do całkiem nowych, nieeksplorowanych dotąd części świata Nightwood.
Na chwilę obecną gotowe są mapy trzech krain:
Stary Cmentarz |
Wrota Nocy Głębokiej |
Góry Północne |
Ciągle powstają też kolejne opisy miejsc. W prace nad
realizacją projektów kolejnych wypraw mogą zaangażować się wszyscy – czy to
tworząc teksty, czy dzieląc się własnymi wizjami krain i propozycjami nowych
lokacji. Rozmaite sugestie są brane pod uwagę, ponieważ każdy z nas ma wpływ na
kształt Nocnego Lasu! Ze śmiałością można bowiem powiedzieć, że projekt zostanie zrealizowany.
woofcio |
Rysunki Spiki są okropne.
OdpowiedzUsuńWażne, że adminowi się podobają... Ups. :/
UsuńCo z tego, że podobają się adminowi, jak niektórym użytkownikom NWD nie? Mapa pustyni i gór ujdzie, choć uważam, że niektórzy graficy mogliby zrobić lepsze. Stwory na mapie wrót są obrzydliwe i we mnie budzą wstręt, na niektórych nie widać nawet, co przedstawiają. Straszne. : ////
UsuńSkoro tak Was odrzucają, to napiszcie w temacie i powiedzcie, co Wam nie pasuje. Bo tak nic nie zmienicie.
OdpowiedzUsuńKluczowe jest to, że nikt inny nigdy nie podjął się dzieła ilustracji wypraw i stworzenia im map - a moim zdaniem Spika rysuje świetnie i ma bardzo ciekawe pomysły, które fantastycznie ubarwią grę :)
OdpowiedzUsuńUważam, że krytyka w tym tonie jest bardzo przykra, zwłaszcza wobec osoby poświęcającej Nightwood dużo czasu i energii. Pod swoim zdaniem warto byłoby się też podpisać nickiem z gry - czyżby brakowało odwagi? ;)
Jak macie jaja, to napiszcie to w temacie. Chwilowo nie padł ani jeden negatywny komentarz o mapach, od czasu uploadu ankiety padł jeden negatywny głos na nie, w dodatku od gościa, którego nie interesuje pomysł a jego autorzy. Zachęcam też do próby namówienia wspomnianych "niektórych grafików" aby faktycznie zrobili coś lepszego. Z pewnością się tego podejmą, tak, jasne.
OdpowiedzUsuńWszystkie mapy są piękne, choć cmentarz widziałbym w nieco mroczniejszej stylistyce. Mapa Wrót - świetna, idealny pomysł, koncepcja fantastyczna i prawda jest taka, że inaczej się tego zrobić nie dało, bo inaczej pokrywałoby się to z mapą Sfery Eteru. Góry piękne, super! ;-)
OdpowiedzUsuńZróbcie lepsze, a nie tak cwaniakujecie, Wy przebrzydli anonimowi cwaniacy!!! :v Łołoło! :vvv
OdpowiedzUsuńA tak poważnie, to to wszystko kwestia gustu - ja na tyle uwielbiam styl Spiki, że nie sądzę, aby inni graficy mogli zrobić ładniejsze mapy (no okej, mogliby zrobić równie rewelacyjne). Niemniej jednak - nikt Spiki o to nie prosił, sama zaczęła to tworzyć, także nie rozumiem tego gadania, bo przecież gdyby inni twórcy chcieli coś takiego robić, to już dawno by to zrobili. Nie ma sensu pisać "inni by to zrobili ładniej", ponieważ inni tego w ogóle nie ruszą.
No i większości GRACZY się jednak podoba. -.^